جمعه, اردیبهشت ۲۸

لوله بازکنی و تخلیه چاه در منطقه 16 تهران

لوله بازکنی و تخلیه چاه در منطقه 16

منطقه ۱۶ شهرداری تهران از مناطق جنوب شرقی شهر تهران است.

با ۱۶۵۱ هکتار وسعت در شمار مناطق کوچک شهر تهران به‌شمار می‌رود. منطقه شانزده از شمال به خیابان شوش، حدفاصل انبار نفت و میدان شوش، از شرق به خیابان فدائیان اسلام حدفاصل میدان شوش و بزرگراه آزادگان، از جنوب به بزرگراه آزادگان (حدفاصل خیابان فدائیان اسلام تا پل دوم آزادگان) و از غرب خیابان بهمنیار و بزرگراه شهید تندگویان و بزرگراه نواب محدود می‌شود.

منطقه شانزده با مناطق هفده ،نوزده، بیست، پانزده، یازده و دوازده همسایه است. پارک بعثت با وسعت ۴۶ هکتار بزرگ‌ترین پارک منطقه و از جمله پارک‌های با مساحت زیاد در میان پارک‌های تهران منطقه شانزده قرار دارد.

همچنین راسته بلورفروش‌های تهران در این منطقه قرار دارد.منطقه به شش ناحیه و نه محله تقسیم می‌شود. از جمله محله‌های قدیمی و مطرح این منطقه می‌توان اشاره کرد به جوادیه، نازی‌آباد، یاخچی‌آباد، باغ آذری، و خزانه شماری از چهره‌های هنری، سیاسی و ورزشی در محله‌هایی از منطقه شانزده به دنیا آمدند و بزرگ شدند.

از جمله می‌توان اشاره کرد به ساعد باقری، بهروز پیروزیان، اکبر عبدی، پرویز پرستویی، مرتضی فنونی‌زاده، حمید استیلی، فرشاد پیوس، امیر قلعه‌نویی

لوله بازکنی و تخلیه چاه در نازی آباد

نام محله نازی آباد برای همه ما نامی آشنا است.

این محله در زمره قدیمی‌ترین محله‌های تهران است که در جنوب شهر واقع شده است. در محله نازی آباد ۷۰ میدان قرار دارد و به همین دلیل نیز به لحاظ استاندارهای شهری و بافت محله در مقایسه با دیگر محلات جنوب شهر ظاهر زیباتری دارد.

 

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه یاخچی آباد

یاخچی آباد یکی از محله هایی می باشد که در جنوب تهران واقع شده و دارای یک سری امکانات می باشد طوری که همه ی ساکنان در آرامش قرار بگیرند.

محله‌ی یاخچی آباد تهران یکی از محله های پایین شهر می باشد و به نظام آباد و خانی آباد نزدیک می باشد. این شهر در منطقه 16 تهران واقع گردیده است و به محله هایی همچون نازی آباد و خانی آباد نزدیک است و بیشترین تمرکز را در این محله به دست افغان و آذری زبان‌ ها می باشد. همچنین در این محله مکان های دیدنی جهت تفریح و استراحت ساکنین نیز وجود دارد

 

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در باغ آذری

محله باغ آذری را با بوستان بعثت، پایانه اتوبوسرانی جنوب یا ترمینال جنوب، بوستان میثاق و دروازه غار مشهور آن می‌شناسند. محله باغ آذری تهران از جمله محله‌هایی است که به محض برداشته شدن حصار‌های تهران در دوران پهلوی اول وارد شهر تهران شد.

البته باید گفت که قدمت محله باغ آذری به پیش از زمان پهلوی می‌رسید و بسیاری قبل‌تر از آن در زمان قاجار نیز زندگی در محله باغ آذری جریان داشت.

 

 

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در خزانه

این محله جزو هویت شهر تهران است ، با توجه به وجود شرایط رشد و توسعه اما همچنان به صورت شرایط قبلی خود قرار دارد.
در ابتدا این محله در نزدیکی دیوارهای آجری بلندی که برای دروازه شهر تهران ساخته شده است

قرار دارد به همین دلیل کوره های آجرپزی زیادی در دل خود دارد.

با گسترش شهر و پیشروی مرزهای پیشین امروزه محله خزانه بخارانی در شهر تهران و در مجاورت مرکز قرار دارد.
نام اولیه این محله، فرح آباد بود که پس از آن نام فامیلی مهری و عباس خزانه که مالکین اصلی زمین های این منطقه بودند روی این منطقه قرار گرفت.

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در شهرک بعثت

شهرک بعثت در محله خزانه تهران و در خ فداییان اسلام،خ بیست و یک متری بعثت واقع شده است. نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به این مکان، ایستگاه اتوبوس درمانگاه می‌باشد که دسترسی به این مکان را برای کاربران حمل‌ونقل عمومی آسان می‌سازد.

 

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در علی آباد جنوبی

محله علی آباد جنوبی قدمتی 200 ساله دارد و در آن زمان آبادی بسیار خوش آب و هوایی بود که در زمان غزنوی لشکرگاه بشمار می رود .
این محله مانند علی آباد شمالی محلی برای کشت صیفی جات ، غلات و چغندرقند بود که در زمان ناصرالدین شاه به این آبادی علی آباد جنوبی مجدالدوله شناخته می شود

زیرا اکثر زمین های آن متعلق به دایی ناصرالدین شاه یعنی مهدی قلی خان مجدالدوله بود که به علت نفوذ بیش از اندازه ایی که در زمان ناصرالدین شاه داشت توانست زمین های زیادی را به نام خود کند.

با توجه به تاریخ تهران این محله قدمتی بسیار قدیمی دارد که به قبل از دوران محمود غزنوی برمی گردد نقل است که در پستی و بلندی های این آبادی قطعاتی سفالی یافت شده است که قدمت آن را به دوران اول هجری می رساند

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه درمحله تختی

یکی از ویژگی‌های مهم محله‌ تختی این است که در محدوده طرح‌ ترافیک زوج و فرد قرار ندارد. علاوه بر آن وجود ایستگاه‌های اتوبوس فراوان و ایستگاه‌های مترو شامل: ایستگاه مترو جوادیه، ایستگاه مترو خزانه، ایستگاه مترو خانی آباد، ایستگاه مترو علی‌آباد و پایانه تاکسیرانی رضویه، رفت و آمد راحت به سایر محله‌ها را برای عموم مردم فراهم کرده است

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه جوادیه

جوادیه یکی از شناخته‌شده‌ترین و از محله‌های قدیمی شهر تهران است. جوادیه در جنوب‌غربی میدان راه‌آهن واقع شده‌است و خط غربی راه‌آهن از محدوده جوادیه می‌گذرد. این محله در جنوب شهر تهران واقع شده و در منطقه ۱۶ تهران قرار دارد.

 

مناطق تحت پوشش لوله بازکنی مقصود

لوله بازکنی مقصود در تمامی محلات منطقه 16 فعالیت دارد. این شرکت  دارای کادری مجرب و متخصص در این زمینه است.

 

 

 

Call Now Button