جمعه, اردیبهشت ۲۸

لوله بازکنی و تخلیه چاه در منطقه 17 تهران

لوله بازکنی و تخلیه چاه در منطقه 17

لوله بازکنی مقصود

من‍طقه ۱۷ ش‍هرداری ت‍هران در جن‍وب غربی ش‍هر ت‍هران واق‍ع‌شده‌است. منطقه هفده با مناطق شش‌گانه نوزده، هیجده، شانزده، یازده، ده، نه همسایه است.

این منطقه از شمال به خیابان قزوین، از شرق به بزرگراه نواب، از جنوب به بزرگراه چراغی و از غرب به بزرگراه آیت‌الله سعیدی محدود است.

از این منطقه به عنوان یکی از متراکم‌ترین مناطق شهر تهران یاد می‌شود. این منطقه از سه ناحیه و چهارده محله تشکیل شده‌است.

از جمله محله‌های قدیمی و مطرح آن می‌توان اشاره کرد به آذری، امامزاده حسن، باغ خزانه، بلورسازی، ابوذر، یافت‌آباد و وصفنارد محدوده آن تحت تأثیر دوگسل مخاطره‌آمیز زلزله تهران قرار دارد.

در نتیجه در مقابله با بروز سوانح ناشی‌از وقوع زلزله، یکی از آسیب‌پذیرترین مناطق تهران محسوب می‌گردد. چهره‌های متعدد فرهنگی، ورزشی، هنری در محله‌های این منطقه به متولد شده و بزرگ شدند.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در آذری

محله آذری یکی از محلات قدیمی تهران است. آذری نزدیکترین محله به مراکز تجاری و مذهبی همچون بازار یافت‌آباد، بازار امامزاده حسن و امامزاده عبدالله به شمار می‌رود.

 

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در یافت آباد

محله یافت آباد در جنوب غربی شهر تهران واقع شده و در منطقه ۱۷ شهرداری تهران قرار دارد. بزرگراه شهید سعیدی در غرب این محله قرار دارد و خیابان معلم در شمال آن واقع است. محله آذری همسایه شمالی این محله، محله تولید دارو، بهداشت و ولیعصر شمالی در غرب آن، محله ابوذر غربی و امام سجاد (ع) در شرق آن و محله وصفنارد در جنوب آن قرار دارد.

محله یافت آباد بافتی تجاری مسکونی داشته و در کنار پاساژ‌های بزرگ فروش مبلمان، خانه‌های مسکونی زیادی در اطراف آن به چشم می‌خورد.

این محله دارای امکانات مختلف رفاهی، درمانی، آموزشی و خدماتی است و دسترسی به آن از طریق اتوبوس‌های شهری میسر خواهد بود، اما اینجا ایستگاه مترو مجزایی ندارد. خیابان یافت آباد، خیابان آقانوری و خیابان پیغمبری از جمله مهمترین خیابان‌های این محله هستند

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در وصفنارد

وصفنارد نیز همچون بسیاری از منطقه های کنونی تهران ابتدا یک باغ بوده است که بعدها به شهرک تبدیل شده است. این منطقه ی باغ انار بوده که نام آن بلوک غار ری بوده است.

با گذشت زمان و گسترش شهر این منطقه نیز به یکی از شهرک های تهران بزرگ تبدیل شد.این منطقه از سمت جنوب به راه آهن تهران اهوازو از سوی باختر به جاده ی ساوه محدود می شود.

در سمت خاور وصفنارد محله ی زهتابی و در سمت باختر آن شهرک ولیعصر قرار دارد.

 

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در امام زاده حسن

محله امامزاده حسن تهران: محله‌ایی مذهبی و سنتی است که در جنوب شهر تهران قرار دارد، یکی از قدیمی‌ترین بازارها و مراکز مذهبی را در دل خود جای داده است و محل عبور و مرور افراد بسیاری است.

امروزه این محله به دلیل وجود بازار امامزاده حسن توانسته به لحاظ اقتصادی و رفاهی رشد خوبی را تجربه کند. در ادامه ایرانیجو به صورت کامل و جامع به بررسی و آشنایی با این محله می‌پردازد

 

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در باغ خزانه

محله باغ خزانه تهران دارای هویتی کاملا سنتی و مذهبی است، از امکانات رفاهی، درمانی، آموزشی و تفریحی خوبی برخوردار است.
محله باغ خزانه در محدوده طرح ترافیک زوج و فرد قرار ندارد و به راحتی می‌توان با استفاده از اتومبیل شخصی در آن تردد کرد…

 

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه درمحله بلورسازی

محله‌ایی قدیمی که به واسطه کارخانه بلورسازی تشکیل شد و در نهایت به تعطیلی این کارخانه ختم شد، اما همچنان زندگی در محله بلورسازی جریان دارد، ساکنین این محله از امکانات رفاهی، آموزشی، تفریحی و مذهبی نسبتا خوبی برخوردارند

و به واسطه وجود بزرگراه نواب و ایستگاه‌های مترو و اتوبوس که در نزدیکی این محله قرار دارد، می‌توانند بین سایر محله‌های شهر رفت و آمد کنند.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در ابوذر

این محله که در گذشته فلاح نام داشت، در ابتدا بخشی از قریه‌ای به نام دولاب بوده که اهالی در آنجا به کشت گندم می‌پرداختند و بعدها شرکت آپارتمانی شرق زمین‌های این قریه را خریداری کرده و بعد از تفکیک به مردم می‌فروشد. در سال 1357 ساخت و ساز در این محله شروع شد و همچنان در آن ادامه دارد.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در محله مقدم

محله مقدم را بیشتر همراه با نام هایی مانند گلچین و فلاح و زمزم می شناسند که در کنار محله فلاح قرار گرفته است ، اما محله مقدم محله ای مستقل با شورایاری و سرای محله مستقل است.

محله مقدم به دلیل وسعت اندک و شکل گیری در سالهای جدید قدری از تحولات شهری جا مانده است و این موضوع از امکانات داخل محله مقدم کاملا مشهود است

لوله بازکنی و تخلیه چاه در سجاد

محله سجاد در زمانی نه چندان دور، بخشی از «باغ خزانه» بود. زمین های باغ خزانه اغلب به کاشت گندم و جو اختصاص داشت. باغات بسیار محله باغ خزانه آبادی این محله را دوچندان کرده بود.

در دهه 40 و 50 روند شهر نشینی محله سجاد آغاز شد و محله سجاد به دلیل مهاجرین آذری زبان خود ، هویتی مستقل یافت.

اهالی این محله مسجدی را به نام مسجد جامع امام سجاد در این محله ساختند و نام محله نیز به نام این مسجد مشهور شد.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در زمزم

محله زمزم در جنوب منطقه 17 شهرداری تهران است. خیابان زمزم یکی از خیابان های مهم و اصلی این منطقه بشمار می رود.

امروزه این محله به بورس سرامیک و کاشی تبدیل شده است.

خیابان هایی همچون زمزم و خیابان شعبه نفت جزو مهم ترین خیابان های محله زمزم بشمار می رود.
در سال های پیش به دلیل نزدیکی به خیابان و پادگان قلعه مرغی به این نام شناخته می شد که بعدها به نام زمزم تغییر نام یافت.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در زهتابی

 محله زهتابی را شاید بتوان جنوبی ترین محله منطقه 17 تهران نام برد که در منتهی الیه جنوب غربی منطقه هفده واقع شده است.

محله زهتابی از شمال با خیابان مجتبی متین ، از شرق با بزرگراه چراغی، خیابان مهران، خیابان زلفی و خیابان شهید غلامرضایی، از جنوب با خیابان ورزش و از غرب با بزرگراه کاظمی و بزرگراه آیت الله سعیدی محدود شده است. محله زهتابی با محله‌ ، ‌نعمت آباد، محله ولیعصر جنوبی، محله عبدل آباد، محله شریعتی شمال، محله وصفنارد، محله زمزم و محله جلیلی مجاورت دارد.

مناطق تحت پوشش لوله بازکنی مقصود

لوله بازکنی مقصود در تمامی محلات منطقه 17 فعالیت دارد. این شرکت دارای کادری مجرب و متخصص در این زمینه است.

 

Call Now Button