جمعه, اردیبهشت ۲۸

لوله بازکنی و تخلیه چاه در منطقه 18 تهران

لوله بازکنی و تخلیه چاه در منطقه 18 تهران

لوله بازکنی و تخلیه چاه در منطقه 18

منطقه ۱۸ شهرداری تهران یکی از مناطق شهری جنوب غربی تهران است.

منطقه از شمال به بزرگراه فتح و ۴۵ متری زرند، از شرق به بزرگراه آیت‌الله سعیدی، از غرب به بزرگراه آزادگان و شهرستان قدس و شهریار، از جنوب نیز به بزرگراه آیت‌الله سعیدی و بزرگراه آزادگان همجوار با شهرستان اسلامشهر و شهر چهاردانگه محدود می‌گردد.

این منطقه همجوار با مناطق هفده، نهوبیست و یک است.منطقه هیجده تهران به هفت ناحیه وهیجده محله تقسیم شده‌است. مساحت کل منطقه ۸۸/۱۸ کیلومتر مربع است.

سابقه سکونت شهری و در شمار بافت شهری قرار گرفتن منطقه هیجده به سال ۱۳۵۹ بازمی‌گردد.مناطق مسکونی واقع در منطقه ۱۸ به‌طور عمده مورد استفاده و سکونت اقشار کم درآمد و شاغلین کارگاه‌های تولیدی و صنایع است.

در تهران قدیم کانون سکونتگاهی این محدوده روستای یافت‌آباد بود و هم‌اکنون هم نام محله‌ای در این منطقه است. بزرگراه آزادگان در بخش جنوبی و غربی منطقه واقع است. این محور به بزرگراه فتح واقع در شمال منطقه متصل می‌شود.

کلیه ترددها و ترافیک شهری واقع در جنوب شهر تهران در این محورها سر ریز می‌گردد. بزرگراه آیت‌الله سعیدی (جاده ساوه) در شرق و جنوب شرق منطقه واقع شده و به خیابان آذری متصل می‌شود. این بزرگراه مرز منطقه ۱۸ با مناطق هفده و نوزده محسوب می‌شود.در این منطقه خیابان‌ها و شهرک‌ها و محله‌های خلیج فارس شمالی و جنوبی، نوروزآباد، شادآباد، کوی ۱۷ شهریور یا (کوی مهرزاد)، سعیدآباد، شمس‌آباد، تولید دارو، شهرک ولی‌عصر شمالی و جنوبی (شهرک ولیعهد سابق)، یافت‌آباد شمالی و جنوبی، ابراهیم‌آباد، ارشد آباد، ترک آباد، عرب آباد، شهرک قائم، شهرک صادقیه، شهرک صاحب‌الزمان، بهداشت، بازار آهن، گلدسته، کوی فردوس و… قرار دارد. منطقه هیجده بر خلاف دیگر مناطق تهران به عنوان یک منطقه حاشیه‌ای بیشتر در برگیرنده دامداری‌های صنعتی، کارخانه شیر پاستوریزه و نظایر این است.

در این منطقه دو بنای تاریخی ثبت ملی رسیده امامزاده زیدٰ، یخچال قدیمی ترشنبه نام دارد. همچنین برخی دیگر از مراکز قابل توجه فرهنگی و تفریحی عبارت است از ورزشگاه امام رضا، موزه شهدا، بوستان بانوان نرگس، پردیس سینمایی تماشا

لوله بازکنی و تخلیه چاه در شهرک ولیعصر

شهرک ولی عصر یکی از محله های مهم اقتصادی تهران است، چرا که کارگاه های تولید مبل و لوازم چوبی متعددی در آن وجود دارد، همچنین بازارهای آهن و پوشاک نیز افراد زیادی را روزانه به این محله می‌کشاند، در ایرانیجو به بررسی شهرک ولیعصر تهران می‌پردازی

 

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در فردوس

کوی فردوس یا شهرک فردوس؛ از محلّات جنوب‌غربی تهران می‌باشد. این محلّه تشکیل شده از ۴ خیابان امام زمان، فردوس (شهید بیگلو)، شهیدان اسماعیلی (خاکزاد) و ۱۴ معصوم (حسینی) می‌باشد که در این بین خیابان فردوس حکم خیابان مرجع و اصلی (البته نه به لحاظ وسعت بلکه از حیث تجمّع واحدهای صنفی و…) را داراست. ۴ خیابان یاد شده توسّط شبکه‌ای از کوچه‌های اغلب هم اندازه، موازی و بدون پیچ‌وخم به یکدیگر متّصل شده‌اند. به طوری که محلّه به لحاظ هندسی در مجموع دارای بافت منظّمی می‌باشد.

 

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در صادقیه

محله صادقیه در منطقه 18 شهر تهران قرار دارد. این محله از شمال به خط آهن تهران-اهواز، از جنوب و شرق به بزرگراه سعیدی و از غرب به خیابان طالقانی محدود می گردد.

 

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در شهید رجایی

محله شهید رجایی در استان تهران و در محدوده‌ی جنوب غربی شهر تهران واقع شده است. این محله در منطقه ۱۸ شهر تهران قرار گرفته است و از شمال با خیابان چهل و پنج متری بهار، خیابان برادران بهرامی، خیابان مفتح شمالی و میدان مفتح، از شرق با بزرگراه آیت الله سعیدی، خیابان شیرودی، خیابان مسلمی و خیابان نامدار و از غرب با میدان امام علی، بلوار الغدیر و خیابان حسینی محدود شده است و با محله‌های ‌صاحب الزمان، یافت آباد جنوبی، نعمت آباد، اسماعیل آباد، ولیعصر جنوبی، ولیعصر شمالی، دولتخواه شمالی مجاورت دارد

 

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در محله بهداشت

سرای محله بهداشت در محله بهداشت تهران و در کنارگذر سعیدی،خیابان طالقانی واقع شده است.
از لحاظ موقعیت جغرافیایی این مکان در نزدیکی مراکزی مانند بیمارستان خیریه غیاثی و بازار مبل ایران شماره ۳ و چهارراه یافت آبادتولیددارو و بازار مبل کوروش و مرکز بهداشت شهرک ولیعصر قرار گرفته است.
نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به این مکان، ایستگاه اتوبوس گلستانه می‌باشد که دسترسی به این مکان را برای کاربران حمل‌ونقل عمومی آسان می‌سازد

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در تولید دارو

محله تولید دارو در منطقه 18 شهرداری تهران قرار گرفته است، این محله در شمال شرقی این منطقه واقع شده است.
این محله به دلیل تاسیس کارخانه تولیددارو رونق گرفت و خانواده های متعددی برای سکونت به این محله آمدند.

این محله از کلیه امکانات و دسترسی‌ها به خوبی برخوردار است و ساکنین این محله برای زندگی در این محله مشکلات خاصی را متحمل نیستند. البته باید دلیل اصلی سکونت این افراد را در ابتدا به کارخانه تولید دارو و پس از آن بازار بزرگ یافت آباد نسبت داد زیرا اکثر مردم ساکن در این محله در این مراکز مشغول به کار هستند.

محله تولید دارو در طرح ترافیک زوج و فرد قرار ندارد

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در محله صاحب الزمان

محله شهرک صاحب الزمان بین دو محله معروف یافت آباد و شهرک ولیعصر قرار گرفته است. محله شهرک صاحب الزمان از شمال با بلوار معلم ، از جنوب با خیابان حسینی ، از غرب با بلوار الغدیر و از شرق با خیابان شهدای دانش آموز محدود شده است. محله شهرک صاحب الزمان با محلات یافت آباد ، محله شادآباد ، محله شهرک ولیعصر ، محله شهرک امام خمینی و محله شهید رجایی مجاورت دارد..

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در محله سعید آباد

در سعیدآباد یک شهرک بزرگ و مدرن به نام شهرک مهستان و یک مجتمع بزرگ به نام مجتمع باران است که هر کدام از این ها یک اعتباری به این شهر داده اند و امکاناتی همچون زمین طبیعی فوتبال ، باشگاه ورزشی امیر کبیر ، فضای سبزهای متفاوت و فاصله ای 15 دقیقه ای تا مترو.

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در شاد آباد

محله شادآباد تهران در گذشته با نام شاه آباد شهرت داشت، یکی از محله های منطقه 18 شهرداری و جنوب تهران است به وسعت 295.5 هکتار که اهالی خونگرم و قدیمی را در دل خود جای داده است.این محله جمعیتی بالغ بر 31452 نفر دارد.

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در شمس آباد

سرای محله شاد آباد در محله شمس آباد تهران و در بلوار الغدیر،خیابان علیپور واقع شده است.

از لحاظ موقعیت جغرافیایی این مکان در نزدیکی مراکزی مانند درمانگاه شادآباد و وین مارکت۱۰۶۰ الغدیر چهارراه قهوه خونه و شرکت داروسازی اسوه (سهامی عام) و بازار آهن تهران شاد آباد و کلانتری ۱۵۱ یافت آباد قرار گرفته است.

نزدیکترین ایستگاه مترو به این مکان، ایستگاه اتوبوس میدان شاد آباد پایانه مترو صادقیه و نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به این مکان، ایستگاه اتوبوس مجتمع طلاب می‌باشد که دسترسی به این مکان را برای کاربران حمل‌ونقل عمومی آسان می‌سازد

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در محله امام خمینی

این محله در محدوده‌ی طرح ترافیک و زوج و فرد نیست و از اماکن مهم این محله می‌توان به بازار آهن شاد آباد، بوستان ارکیده، بوستان میخک، بوستان حافظ، مجتمع تجاری آوا جنرال، مجتمع تجاری شهر ابزار، رستوران جعفری، رستوران محسن، رستوران و دفتر هیئت مدیره مجتمع تجاری هفده شهریور اشاره کرد.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در محله هفده شهریور

از اماکن مهم این محله می‌توان به بوستان چکاوک، بوستان لادن، بوستان سهروردی، بوستان هفده شهریور، بوستان سنبل، بوستان آلاله، بوستان خیام، بوستان کارمند، بوستان صنعت و بوستان شب بو اشاره کرد.

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در محله خلیج فارس

محله خلیج فارس تهران: یکی از محله های قدیمی است که به خانواده فرمانفرماییان تعلق داشت، این محله به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است.

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در نوروز آباد

محله نوروز آباد یکی از محلات منطقه هجده است که عمر زیادی از تاسیس آن نگدشته است. محله نوروز آباد آخرین محله ای است که از محله خلیج فارس جدا شد و تبدیل به محله ای مستقل گردید.

از زمان تاسیس محله نوروز آباد تا کنون و پس از افتتاح سرای محله نوروز آباد ، این سرای محله تبدیل به یکی از مراکز فرهنگی محله نوروز آباد شده است که خدمات فرهنگی ، آموزشی و اجتماعی بسیار زیادی را به اهالی محله نوروز آباد ارائه داده است.

کلاس های سرای محله نوروز آباد و امکانات این سرای محله باعث شده است که بخش مهمی از خلاء مراکز فرهنگی در محله نوروز آباد مرتفع شود ، چرا که به دلیل عمر نه چندان زیاد محله نوروز آباد مراکز فرهنگی و آموزشی زیادی در این محله وجود نداشته است

 

مناطق تحت پوشش لوله بازکنی مقصود

لوله بازکنی مقصود در تمامی محلات منطقه 18 فعالیت دارد. این شرکت  دارای کادری مجرب و متخصص در این زمینه است.

 

 

 

Call Now Button