جمعه, اردیبهشت ۲۸

لوله بازکنی و تخلیه چاه در منطقه 19 تهران

لوله بازکنی و تخلیه چاه در منطقه 19

لوله بازکنی مقصود

منطقه ۱۹ تهران یکی از مناطق شهری جنوب غربی تهران است.

منطقه نوزده از سمت غرب به تقاطع بزرگراه آزادگان و ساوه، از سمت شمال و شمال غرب با محورهای جوانه بزرگراه آیت‌الله سعیدی و جاده ساوه، از سمت جنوب به بزرگراه آزادگان و حریم جنوب شهر تهران و از سمت شرق نیز به بزرگراه نواب خیابان بهمنیار و بزرگراه تندگویان محدود می‌شود.

منطقه نوزده با مناطق شانزده، هفده، هیجده و بیست همجوار است.منطقه ب‍ا وس‍عت‍ی برابر ۹۲ کی‍لومت‍ر مرب‍ع منطقه دارای ۵ ناحیه است؛ سه ناحیه یک، دو و سه در حوزه بافت شهری است و در شمال بزرگراه آزادگان قرار دارند. نواحی ۴ و ۵ خارج از محدوده قانونی شهر تهران قرار دارند و جزء حریم منطقه نوزده به حساب می‌آیند.

ناحیه ۴ دارای ۱۳ روستا و ناحیه ۵ نیز دارای ۱۳ روستا است. این دو ناحیه در جنوب بزرگراه آزادگان قرار دارند. سه ناحیه داخل محدوده شهری منطقه نیز دارای ۱۳ محله است. منطقه نوزده شهرداری تهران مراکز متعددی وجود دارد. وجود آرامگاه سید روح‌الله خمینی، بهشت زهرا، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، بوستان ولایت، مبل فروشان نعمت‌آباد و پارچه فروشان عبدل‌آباد، میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران آن را از دیگر مناطق تهران متمایز کرده‌است.

شاه‌راه‌های بزرگراهی بزرگراه آزادگان، بزرگراه آیت‌الله سعیدی، بزرگراه تندگویان و بزرگراه کاظمی منطقه را به لحاظ عبور و مرور در موقعیتی پراهمیتی قرار داده‌است.

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در خانی آباد

محله خانی آباد جزو محله هایی است که در دوره ناصرالدین شاه قاجار جای خود را در بین محله ها ومناطق تهران یافت و در کنار محله هایی همچون سنگلج و بازار بزرگ در زمان سلطنت ناصرالدین شاه قاجار به شهر تهران اضافه شده است.
دروازه خانی آباد در زمان ناصری یکی از 12 دروازه اصلی شهر تهران بشمار می رود. این دروازه بین خانی‌آباد و شوش قرار گرفته بود، در زمان رضا شاه پهلوی برا گسترش بیشتر شهر تهران تخریب شد.

این دروازه همراه با حصار و سایر دروازه های دیگر تهران برای وسعت پایتخت در زمان رضاشاه پهلوی تخریب شد.
همانطور که در بالا اشاره کردیم محله های خانی آباد زادگاه مردان برجسته‌ی تاریخ است.
در حقیقت این محله توانست الماس هایی را در بین ذغال ها پرورش دهد.

محل زندگی پدر و پدربزرگ جهان پهلوان تختی در این منطقه قرار داشت و امروزه به یک ساختمان چند طبقه درآمده است.
یکی کارگاه ریسندگی در این محله وجود دارد که در گذشته به خاندان تختی تعلق داشت

 

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در شریعتی

شهرک شریعتی در منطقه 19 شهرداری تهران قرار دارد؛
40 سال از ساخت ساخت اولین ساختمان های مسکونی در این شهرک می گذرد.

در گذشته اراضی این شهرک به شخصی بنام نوخواسته تعلق داشت ، و کاربری این زمین ها کشاورزی بود.
بعد از انقلاب سال 57 شخصی با نام اسنفدیاری اراضی این منطقه را تقسیم بندی کرد و با سند زدن به افراد می فروخت.
پس از فروش اراضی به افراد مختلف، شهرداری به ساخت و ساز بافت شهری در این منطقه پرداخت.

در این سال ها و با افزایش هزینه های زندگی شهری افراد متعددی دست به حاشیه نشینی زده و در شهرک شریعتی ساکن شدند.
تعداد زیادی از مردم شهرستان ها، مانند کردها و یا مهاجران برای استفاده از امکانات زندگی شهری به تهران آمده واین منطقه را برای زندگی انتخاب کردند.

مواردی که گفتیم سبب شد تا شهرک شریعتی به یکی از مناطق مهاجر پذیر تهران تبدیل شود .
شغل اکثر اهالی به بازارهای اطراف شهرک برمی گردد، البته همچنان برخی ازمردم این منطقه به کشاورزی مشغول هستند.

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در بوستان ولایت

محله بوستان ولایت در استان تهران و در محدوده‌ی جنوبی شهر تهران واقع شده است. این محله از شرق با بزرگراه یارجانی، خیابان اکبری و بزرگراه تندگویان، از جنوب با خیابان عبدی و از غرب با بزرگراه چراغی و خیابان شهید غلامرضایی محدود شده است و با محله‌های ‌جوادیه، نازی آباد، بهمنیار، خانی آباد نو، شریعتی شمال، بلورسازی، خانی آباد شمالی، مقدم، زمزم مجاورت دارد.

 

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در بهمن یار

این محله در محدوده‌ی طرح ترافیک و زوج و فرد نیست و از اماکن مهم این محله می‌توان به بوستان یاس، بوستان امام جواد، بوستان بهزیستی، پارک، بوستان مفرح، بوستان فرهنگیان، استخر و سونای شهید قیانوری، بوستان دانش پژوه، بوستان دانش آور و پارک حافظ اشاره کرد

 

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در عبدل آباد

شهرت محله عبدل آباد به دلیل بازار عبدل آباد یا بازار احسانی است. محله عبدل آباد امروزه محله پر رونق و پر رفت و آمدی است. در کنار بازار احسانی بازارهای بسیار زیاد دیگری در محله عبدل آباد به وجود آمده که این محله را تبدیل به محله ای بازار مانند کرده است.

 

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در نعمت آباد

در گذشته در محل کنونی نعمت آباد که یکی از محله های جنوب شهر استان تهران است ، کشاورزی صورت می گرفت و ساکنین آن منطقه مشغول زراعت و کشاورزی بودند. که برخی از مالکین زمین های بزرگ ، زمین های خود را قطعه بندی کرده و به مهاجران ترک فروختند.

مناطق تحت پوشش لوله بازکنی مقصود

لوله بازکنی مقصود در تمامی محلات منطقه 19 فعالیت دارد. این شرکت  دارای کادری مجرب و متخصص در این زمینه است.

 

 

 

Call Now Button