جمعه, اردیبهشت ۲۸

لوله بازکنی و تخلیه چاه در منطقه 2 تهران

لوله بازکنی و تخلیه چاه در منطقه 2

منطقه ۲ شهرداری تهران یکی از مناطق شهری تهران است که در شمال شرقی میدان آزادی، از غرب تا شمال غرب تهران ادامه دارد. این منطقه در محدوده میانی و شمالی شهر تهران قرار دارد.با مناطق یک، سه، پنج، شش، نُه، ده همجوار است. محدوده جغرافیایی آن از شمال به ارتفاعات البرز، از جنوب به خیابان آزادی، از شرق به بزرگراه شهید چمران و میدان توحید (کندی) و از غرب به بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمد علی جناح قرار دارد.برخی محله‌های منطقهٔ ۲ شامل عبارتند از: تهران ویلا، شهرآرا، کوی گیشا، شهرک غرب و سعادت آباد می‌شود. منطقه ۲ دارای ۱۴ محله و ۹ ناحیه می‌باشد.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در منطقه 2 تهران

منطقه دو شهرداری تهران دارای بیست و یک محله است.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در پونک

پونک محله‌ای در شمالغرب تهران است که قسمت کوچکی از آن در منطقه ۲ شهرداری تهران و بخش اعظم آن در منطقه ۵ شهرداری تهران واقع شده‌است.طبق آخرین آمار سرشماری سال ۱۳۹۰، این محله حدود ۲۹۰۰۰ نفر جمعیت دارد. این محله از از شمال به بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش)، از جنوب به بزرگراه شهید همت، از شرق به رودخانه پونک (بوستان نهج البلاغه) و از غرب به بزرگراه ستاری منتهی می‌شود.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در تهران ویلا

تهران‌ویلا این محله از شرق به خیابان شهید منصوری (هخامنش)، از غرب به بزرگراه یادگار امام، از شمال به بزرگراه جلال آل احمد و از جنوب به خیابان نیایش و خیابان ستارخان محدود می‌شود. محله تهران ویلا از آن جهت دارای اهمیت است که اولین ساخت مدرن شهرسازی تهران بود. در این خیابان برای اولین بار از شماره به جای نام خیابان‌های فرعی استفاده شد و خانه‌های این محله دارای ساختمان بین دو حیاط در دو طرف ساختمان بودند. تهران ویلا در واقع سرفصل یک سری شهرسازی‌های بنیاد پهلوی بود که به دلیل سرعت رشد تهران و مسائل سیاسی که در آن دوران پیش آمد نیمه کاره ماند و در شهرک غرب به بلوغ رسید. شروع ساخت این محله در سال ۱۳۳۰ با ساخت پارک تهران ویلا و خیابان کشی آغاز شد.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در دریانو

دریان‌نو یا محله شادمهر از شمال به خیابان ستارخان از جنوب یه خیابان آزادی، از شرق به خیابان شادمهر و از غرب به بزرگراه یادگار امام محدود می‌شود.سابقه شکل‌گیری محله به سال ۱۳۳۵ می‌رسد. همان سالی که فردی به اسم دریانی از تبریز به تهران آمد. زمین‌های منطقه را بلوک‌بندی کرد فروخت. او عمده زمین‌های این منطقه را به روستاییان دریانی – که روستایی در اطراف تبریز بود- واگذار کرد.در سال ۱۳۳۵ خیابان زنجان به صورت خاکی احداث شد. در حد فاصل سال‌های ۱۳۳۵ تا ۱۳۴۸ محله دریان نو کاملاً شکل گرفته و مسکونی شد. در همین سال‌ها خیابان ستارخان در شمال محله بر روی راه‌های خاکی احداث شد. هم‌زمان با شکل‌گیری محله، خیابان‌های بهبودی و شادمان نیز شکل می‌گیرند.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در سعادت آباد

سعادت‌آباد این محله به عنوان یکی از محلات منطقه ۲ از شمال به بزرگراه یادگار امام، محله کوهسار و شهرک بوعلی، از جنوب به خیابان سرو شرقی و غربی، از شرق به بزرگراه چمران و از غرب به بلوار شهید پاک نژاد محدود می‌شود. اما هسته اولیه آن در حد فاصل رودخانه سعادت آباد در شرق، خیابان سعادت آباد در غرب، بزرگراه یادگار امام در شمال و خیابان سرو شرقی در جنوب شکل گرفته‌است.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در شهرآرا

شهرآرا آنچه که امروز تحت عنوان محله پاتریس لومومبا (ولیعهد) شناخته می‌شود از شمال به بزرگراه آل‌احمد، از جنوب به خیابان ستارخان، از غرب به بزرگراه شهید چمران و از شرق به خیابان شهید منصوری (هخامنش) محدود می‌شود.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در شهرک غرب

شهرک غرب یکی از مناطق شهر تهران است که در شمال غربی این شهر و در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار گرفته‌است.این منطقه به دلیل داشتن شهرسازی مدرن، خیابان‌کشی‌های عریض و استاندارد، تراکم جمعیت پایین، آب‌وهوای پاکیزه، امکانات رفاهی و درمانی، خانه‌های ویلایی با معماری متفاوت و دسترسی آسان به شریان‌های بزرگراه‌های شهر، به یکی از گرانقیمت‌ترین مناطق مسکونی تهران بدل شده‌است. در پاییز سال ۱۳۴۰، روستای خوش آب و هوا و مسیحی‌نشین خوردین، توسط گروهی از مهندسان آمریکایی با رؤیای ساخت تهرانی مدرن، تبدیل به شهرکی شد که به دلیل شباهت شهرسازی‌اش با مدل‌های آمریکایی، شهرک غرب نام گرفت که بعد از پیروزی انقلاب به افتخار بیت‌المقدس، شهرک قدس نامیده شد. مهندسان آمریکایی به‌روزترین خانه‌های ویلایی را در این منطقه طراحی کردند که هنوز هم از نمونه‌های ارزنده معماری در تهران شناخته می‌شود.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در صادقیه و آریاشهر

صادقیه یا آریاشهر محله‌ای در غرب تهران است. پیش از انقلاب ۱۳۵۷ نام رسمی این محله آریاشهر بوده‌است. اکنون دربردارنده محله‌های از جمله صادقیه، طرشت شمالی، صادقیه شمالی، ارمکان و بلوار فردوس است. بخشی کوچکی از این محله درمنطقه ۲ شهرداری تهران و بخش‌های اعظم دیگر آن نیز در منطقه ۵ شهرداری تهران جای گرفته‌است. بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح مرز میان این دو منطقه می‌باشد که از فلکهٔ دوم آریاشهر آغاز می‌شود به سمت شمال ادامه دارد.فلکهٔ دوم صادقیه در این محله قرار دارد که بزرگراه‌های بزرگراه محمدعلی جناح از جنوب و بزرگراه اشرفی اصفهانی از شمال، بزرگراه آیت‌الله کاشانی از غرب و خیابان ستارخان از شرق را به هم پیوند می‌دهد. در جنوب غربی این میدان ایستگاه متروی صادقیه جای گرفته‌است.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در طرشت

طرشت یکی از محله‌های قدیم تهران است. بخش‌هایی از آریاشهر، بلوار اکبری، خیابان سلطان محمدی، میدان سما و خیابان تیموری محدوده طرشت را تشکیل می‌دهند. اما اگر بخواهیم به گذشته این محله اشاره کنیم باید بگوییم دریان نو، صادقیه، شهرآرا، تهران ویلا و شهرک شهید فکوری که حالا هر کدام محله‌هایی مجزا هستند، طرشت سابق را دربرمی‌گرفتند.همچنین، به دلیل مجاورت این محله با دانشگاه صنعتی شریف، تعدادی از خوابگاه‌های دانشجویی و مراکز پژوهشی این دانشگاه و نیروگاه طرشت (سابقاً معروف به برق آلستوم) در این محله واقعند.محله‌ای که امروز یکی از بهترین دانشگاه‌های ایران و مراکز علمی شناخته شده در جهان در آن قرار دارد، ده قرن پیش یکی از بزرگ‌ترین مراکز علمی آن روزگار بود. شخصیت برجسته‌ای مانند خواجه نظام‌الملک، وزیر مقتدر سلجوقی و بنیانگذار مدارس نظامیه که حکم دانشگاه‌های امروز را داشتند، به رغم اشتغالات فراوان و طولانی بودن مسیر، هر دو هفته یک‌بار از ری به آنجا رفت و آمد داشت تا از محضر بزرگان آن سامان توشه بردارد.مشاهده عکس‌های هوایی گرفته شده از تهران بین سال‌های ۱۳۳۵ تا ۱۳۴۸ نشان دهنده شتاب در گسترش جمعیتی و کالبدی شهر تهران در جبهه غربی آن است. احداث کارخانه برق آلستوم در سال ۱۳۳۵، استقرار صنایع کوچک همچون شرکت ایران ناسیونال و شرکت پپسی کولا (زمزم فعلی)، ساخت دانشگاه صنعتی شریف (آریا مهر) در سال ۱۳۴۵، عبور خط لوله انتقال آب سد کرج و وجود زمین‌های زراعی وسیع در اراضی طرشت، زمینه‌های زیر ساختی اشتغال و اسکان را در این بخش از شهر فراهم ساخت. بعدها اقداماتی نظیر گسترش فرودگاه مهر آباد، احداث خیابان آیزنهاور (خیابان آزادی) و استقرار وسیع صنایع مونتاژ در محور تهران – کرج، توجه بورس بازان زمین را برای قطعه قطعه کردن اراضی طرشت به خود معطوف کرد.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در فرحزاد

فرحزاد یکی از محله‌های سردسیر و قدیمی تهران بوده که با توسعه شهر امروزه جزئی از شهر تهران و محله شمیرانات محسوب می‌شود. فرحزاد در تحقیقات و نوشته‌های صاحب نظران در اصل «فره‌زاد» به معنی توشه با عظمت. به مرور زمان شکل املایی «فره» به «فرح» تغییر پیدا کرده‌است. معروفیت فرحزاد به خاطر وجود دره سرسبز و رودخانه و درختان توت این منطقه است. رونق رفت و آمد فرحزاد وقتی کم شد که جاده جدید امامزاده داوود و اتوبان یادگار امام احداث شد، عبور و مرور از این مسیر را به حداقل رساند.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در کوی گیشا

کوی گیشا (کوی نصر) معروف به گیشا نام یکی از محله‌های گران‌قیمت شمالغرب تهران واقع در منطقه ۲ تهران است که از شرق به بزرگراه چمران (اتوبان پارک وی) و از غرب به بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری (بزرگ راه طرشت-ایوبی) و از شمال به بزرگراه حکیم (اتوبان داریوش) شهرک غرب و از جنوب به بزرگراه جلال آل احمد (بزرگ راه فرحزاد) محدود است. سال ۱۳۵۳ به فرمایش دکتر غلامرضا نیک‌پی شهردار وقت تهران به دنبال تشریفات و تسهیلات میزبانی بازی‌های آسیایی در شهر تهران، پل گیشا توسط شرکتی بلژیکی با سازه فلزی پیچ و مهره و قابل تعمیر و تعویض بنا گردید. گیشا از اولین کوی‌های مدرنی بود که در دهه پنجاه شمسی به سیستم فاضلاب اگو شهری و خطوط گاز شهری مجهز شد.

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در شهرک آزمایش

شهرک آزمایش این محله از شمال به بلوار مرزداران، از جنوب به جلال آل احمد، از شرق به بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری و از غرب به بزرگراه یادگار امام محدود می‌شود. شهرک آزمایش از چهار شهرک آزمایش، شهرک گل‌ها، شهرک استاد مطهری و شهرک انقلاب تشکیل شده‌است. علت نام گذاری محله به شهرک آزمایش به دلیل استقرار مرکز آموزش راهنمایی و رانندگی تهران در آن است. شهرک آزمایش از حدود ده سال قبل از انقلاب با تشکیل تعاونی مسکن ژاندارمری و واگذاری زمین به اعضای آن شکل می‌گیرد. هسته اولیه و نقطه شکل‌گیری محله را باید نزدیک بزرگراه آل‌احمد دانست.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در ستارخان

ستارخان (تاج سابق) این محله از شمال به بزرگراه جلال آل احمد، از جنوب به بزرگراه یادگار امام و بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، از شرق به بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری و از غرب به بزرگراه یادگار امام محدود می‌شود. در ابتدا محله برگرفته از نام دانشمندی خارجی به اسم آلستوم بوده‌است که بانی کارخانه برق خیابان شهید جهانی نسب است. کارخانه برق آلستوم در دهه پنجاه ساخته شده‌است. این محله قبلاً به صورت باغ بوده و به باغ اناری معروف بوده و جزو اراضی طرشت محسوب می‌شده‌است. هسته اولیه محله در جنوب محله از کناره شمالی خیابان ستارخان شکل گرفته و از آن‌جا به سمت سایر نقاط گسترش پیدا کرده‌است. سابقه ایجاد محله به سال‌های اولیه انقلاب اسلامی بر می‌گردد.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در مرزداران

مرزداران این محله از شمال به بزرگراه شهید همت، از جنوب به بلوار مطهری، از غرب به بزرگراه اشرفی اصفهانی و از شرق به رودخانه پونک محدود می‌شود. بزرگراه حکیم، محله را به دو نیمه شمالی و جنوبی تقسیم کرده‌است. نیمه شمالی شامل شهرک هما بر روی تپه محمودآباد و نیمه جنوبی تحت عنوان صادقیه شمالی از آن یاد می‌شود. هسته اولیه محله در محدوده صادقیه شمالی شکل گرفته‌است.آسمان از شمال به بزرگراه یادگار امام، از جنوب به بزرگراه نیایش، از شرق به بلوار شهید پاک‌نژاد و از غرب به رودخانه پونک محدود می‌شود.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در بهرود

بهرود از شمال به کوه‌های البرز، از جنوب به بزرگراه یادگار امام، از شرق به خیابان کوهسار و از غرب به خیابان پیام محدود می‌شود. سابقه ایجاد این محله به سال۱۳۷۶ بر می‌گردد. اراضی مکان فعلی شهرک در پی تقاضای شهرداری از سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور به وزارت مسکن و شهرسازی انتقال یافت و به نام تعاونی‌های هفت‌گانه بین ۷ تعاونی تقسیم شد. در سال ۱۳۷۶ در زمان شهرداری غلامحسین کرباسچی زمینه تسطیح اراضی محله فراهم شده و کار ساخت و ساز شهرک از سال ۱۳۷۷ شروع شد. برای آنکه شهرک مجوز ساخت بگیرد، ۱۷ هزار متر مربع از زمین‌های شهرک به شهرداری واگذار شد.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در پرواز

پرواز از سمت شمال به کوه‌های البرز، از جنوب به بزرگراه یادگار امام، از شرق به شهرک مخابرات و از غرب به خیابان ایثارگران محدود می‌شود.

دریا از شمال به بزرگراه هاشمی رفسنجانی، از جنوب به مسیل اوین -درکه و بلوار دریا و دادمان، از شرق به بزرگراه چمران و از غرب به بلوار شهید پاک نژاد محدود می‌شود. این محله بعد از انقلاب شکل گرفته‌است.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در سپهر

سپهر از شمال به بزرگراه نیایش، از جنوب به بلوار دادمان، از شرق به بلوار شهید پاک نژاد و از غرب به رودخانه فرحزاد محدود می‌شود. این محله از جمله محله‌هایی است که بعد از انقلاب شکل گرفته‌است.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در ایوانک شهرک غرب

ایوانک شهرک غرب که در تقسیمات جدید شهرداری تبدیل به دو محله شهرک قدس و ایوانک شده‌است یکی از مناطق مرفه‌نشین تهران، واقع در شمال غربی این کلان‌شهر است. این محله از شمال به بلوار پونک باختری، از جنوب به بزرگراه همت، از غرب به بلوار شهید فرحزادی و از شرق به بزرگراه چمران محدود می‌شود. در سال ۱۳۴۰ «مجتمع مسکونی شهرک غرب» در شمال غربی تهران، با طراحی و معماری مهندسان آمریکایی و براساس مدل نمونه برج‌های مسکونی ایالات متحده آمریکا ساخته و به همین دلیل نام این منطقه شهرک غرب شد.

شریف این به عنوان یکی از محله‌های شهرداری منطقه دو از شمال به بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری، از غرب به خیابان شهید اکبری، از جنوب به خیابان آزادی و از شرق به بزرگراه یادگار امام محدود می‌شود. این محله در گذشته جزئی از اراضی و باغ‌های طرشت محسوب می‌شد و سرنوشتی جدا از طرشت نداشته‌است. اواخر دهه نود خورشیدی توسط شهرداری از طرشت جدا شده و تبدیل به محله مستقلی شده‌است.

لوله بازکنی و تخلیه چاه توحید

توحید از محله‌های واقع در غرب مرکزی تهران می‌باشد که از شرق به خیابان توحید، از غرب به خیابان بهبودی، از شمال به خیابان ستارخان، و از جنوب به خیابان آزادی منتهی می‌شود. جز ناحیه شش شهرداری منطقه دو است. بافت محلی محله توحید مذهبی و تا حدی سنتی می‌باشد. با توجه به سازمان حج وزیارت و کانون توحید که در این محله جز فعال‌ترین مساجد بوده‌است. پیشینه محله توحید به سال‌های قبل از انقلاب بازمی‌گردد. سازمان تأمین اجتماعی و وزارت کار جز مراکز مهم این محله می‌باشد. پیشینه محله توحید به پیش از انقلاب و حوالی سال ۴۰ بازمی‌گردد. در پی گسترش برنامه‌های اصلاحات ارضی ساختمان‌سازی در این محل رونق گرفت، که بخش عمده‌ای از آن توسط معماران اصفهانی و یزدی انجام شده‌است. به دنبال آن، جمعیت ساکن در آن افزایش یافت. اهالی اولیه محله توحید خانواده‌های مهاجر روسی بودند که هنوز هم بازمانده‌های برخی از آنها ساکن این محله‌اند.

 

لوله بازکنی مقصود لوله بازکنی و تخلیه چاه در منطقه 2 لوله بازکنی و تخلیه چاه در بوعلی لوله بازکنی و تخلیه چاه در سعادت آباد لوله بازکنی و تخلیه چاه در مدیریت لوله بازکنی و تخلیه چاه در کوهسار لوله بازکنی و تخلیه چاه در پونک لوله بازکنی و تخلیه چاه در شهید چوب تراش لوله بازکنی و تخلیه چاه در شهید خرم رودی لوله بازکنی و تخلیه چاه در صادقیه شمالی شهرک هما لوله بازکنی و تخلیه چاه در صادقیه لوله بازکنی و تخلیه چاه در شهرآرا لوله بازکنی و تخلیه چاه در کوی نصر لوله بازکنی و تخلیه چاه در پردیسان لوله بازکنی و تخلیه چاه در شهرک آزمایش لوله بازکنی و تخلیه چاه در تهران ویلا لوله بازکنی و تخلیه چاه در برق آلستوم لوله بازکنی و تخلیه چاه در تیموری لوله بازکنی و تخلیه چاه در طرشت لوله بازکنی و تخلیه چاه در همایونشهر لوله بازکنی و تخلیه چاه در توحید لوله بازکنی و تخلیه چاه در زنجان لوله بازکنی و تخلیه چاه در شادمهر لوله بازکنی و تخلیه چاه در ایوانک لوله بازکنی و تخلیه چاه در دریا لوله بازکنی و تخلیه چاه در شهرک قدس لوله بازکنی و تخلیه چاه در آسمانها لوله بازکنی و تخلیه چاه در درختی لوله بازکنی و تخلیه چاه در فرحزاد لوله بازکنی و تخلیه چاه در مخابرات لوله بازکنی و تخلیه چاه در پرواز لوله بازکنی و تخلیه چاه در آزادی لوله بازکنی و تخلیه چاه در اتوبان حکیم لوله بازکنی و تخلیه چاه در اتوبان شیخ فضل اله نوری لوله بازکنی و تخلیه چاه در اتوبان محمد علی جناح لوله بازکنی و تخلیه چاه در اتوبان نیایش لوله بازکنی و تخلیه چاه در اتوبان یادگار امام لوله بازکنی و تخلیه چاه در بهبودی لوله بازکنی و تخلیه چاه در جلال آل احمد لوله بازکنی و تخلیه چاه در خوش شمالی لوله بازکنی و تخلیه چاه در ستارخان لوله بازکنی و تخلیه چاه در شادمان لوله بازکنی و تخلیه چاه در شهرک ژاندارمری لوله بازکنی و تخلیه چاه در شهرک غرب لوله بازکنی و تخلیه چاه در گیشا لوله بازکنی و تخلیه چاه در مترو شریف لوله بازکنی و تخلیه چاه در مرزداران و دیگر محله ها در منطقه 2 را انجام میدهد

Call Now Button