جمعه, اردیبهشت ۲۸

لوله بازکنی و تخلیه چاه در منطقه 3 تهران

لوله بازکنی و تخلیه چاه در منطقه 3 تهران

لوله بازکنی و تخلیه چاه در منطقه 3

منطقه ۳ شهرداری تهران یکی از مناطق شهری تهران این منطقه با مساحتی بالغ بر ۳ هزار هکتار، در پهنه شمال شهر تهران واقع شده‌است و یکی از بزرگترین مناطق شهری تهران است.این منطقه از شمال به بزرگراه شهید چمران، بزرگراه شهید مدرس و بزرگراه شهید صدر و از شرق به خیابان پاسداران و بخشی از خیابان شریعتی و از جنوب به بزرگراه شهید قاسم سلیمانی و بزرگراه شهید همت و از غرب به بزرگراه شهید چمران محدود می‌شود. این منطقه شهرداری تهران دارای شش ناحیه و دوازده محله است.از گردشگاه‌های مهم این منطقه می‌توان از پارک ملت نام برد. این منطقه به مساحت ۳۲ کیلومتر مربع می‌باشد و از مناطق فرهنگی آن می‌توان فرهنگسرای ارسباران و کتابخانه علامه امینی و کتابخانه شهریارٰ باغ موزه آب واقع در خیابان یخچال را نام برد

محدوده جغرافیایی
محدوده جغرافیائی این منطقه از شمال بزرگراه شهید چمران از تقاطع سئول تا خیابان ولیعصر، بزرگراه شهید مدرس تا تقاطع صدر، بزرگراه شهید صدر تا تقاطع خیابان پاسداران. از شرق خیابان پاسداران از تقاطع بزرگراه شهید مدرس تا سه راه ضرابخانه، خیابان شریعتی از تقاطع سه راه ضرابخانه تا بزرگراه شهید قاسم سلیمانی. از جنوب بزرگراه شهید قاسم سلیمانی از تقاطع خیابان شریعتی تا تقاطع بزرگراه شهید مدرس، بزرگراه شهید مدرس تا تقاطع بزرگراه شهید همت، بزرگراه شهید همت تا تقاطع بزرگراه شهید چمران. از غرب بزرگراه شهید چمران از تقاطع بزرگراه شهید همت تا تقاطع سئول می‌باشد.

مناطق همجوار و وسعت
منطقه ۳ از شمال با منطقه ۱، از شرق با منطقه ۴، از غرب با منطقه ۲ و از جنوب با مناطق ۶ و ۷ هم‌مرز و همجوار است.این منطقه با دارا بودن ۲۹۵۴ هکتار مساحت، از لحاظ وسعت در مناطق ۲۲ گانه تهران در رتبه هشتم شهر تهران قرار دارد و ۴٫۵ درصد از کل وسعت شهر تهران را شامل می‌شود.

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در ونک

ونک منطقه ای واقع در شمال شهر تهران و منطقه 1 شهرداری پایتخت ایران است.

ونک منطقه ای است در تهران با ساختمان‌های بلند، برج‌های تجاری و مراکز خرید متعدد که در اطراف میدان ونک، یکی از میدان‌های مهم و اصلی تهران که در خیابان ولیعصر قرار دارد؛ واقع شده‌است.

محله ونک کنونی در مجاورت یکی از قریه‌های قدیمی تهران به نام دِه وَنَک که یکی از محله‌های قدیمی و سرسبز شمال تهران بوده‌است؛ بنا شده‌است. در دوره قاجار این ده و زمین‌ها و توتستان‌های آن توسط میرزا حسن‌خان مستوفی‌الممالک به دلیل نفوذ در دستگاه فاسد حکومتی قاجاربه تصرف درآمده که بعدها زمین‌ها و قنوات به مردم بازمی‌گردد و دانشگاه الزهرا (فرح پهلوی نام قدیمی اش در زمان شاه) در آنجا تأسیس می‌شود. قبراو و چهار همسرش او نیز در مجموعه پشت امامزاده قرار دارد. او یکی از حامیان مالی لژ فراماسونری ایران بوده.

نام ونک تشکیل شده‌است از دو حرف (ون) به معنی درخت و علامت کوچکی (ک) و معنی نام ونک «درخت کوچک» است.

ده ونک مانند ده نارمک از آبادی‌های ری باستان است و به مناسبت‌های مختلف از آن در منابع تاریخی یاد شده‌است. این ده، در دوره ناصرالدین شاه جزو آبادی‌های خالصه بود و در انتهای سلسله قاجار میرزا یوسف مستوفی‌الممالک آن را به زور و سند سازی تصرف کرده و چند رشته قنات و حق آب رودخانه درکه را به اسم خود ثبت می‌کند، او از عایدات این زمین‌ها جهت تقویت لژ فراماسونری استفاده می‌کرده.

ونک از سده‌های گذشته تا ۳۰–۴۰ سال اخیر دوپاره بوده‌است. یک پاره، ونک ارامنه نامیده می‌شد که بخش شرقی ونک (محله ونک کنونی) را در بر می‌گرفت و قلعه ارامنه در مرکز آن بود که پیرامونش کشاورزی و باغ‌داری رونق داشت. هنوز هم قلعهٔ ارامنه و گورستان ارمنیان در همین بخش وجود دارد. گورستان کهنه ارمنیان اکنون به باشگاه آرارات پیوسته و متصل به بخش جنوبی آن است.

پاره دیگر ونک، بخش غربی ونک (محله ده ونک کنونی) را در بر می‌گرفت و از آن، ده کنونی ونک و اراضی کشاورزی و باغ‌ها بازمانده‌است. گور مستوفی‌الممالک نیز در نزدیکی امامزاده ده ونک است.

این میدان از طریق ایستگاه مترو شهید حقانی قابل دسترسی است.

امروزه، محله ونک از شمال به بزرگراه نیایش، از غرب به بزرگراه کردستان و محله ده ونک و آرارات، از جنوب به بزرگراه همت و محله یوسف آباد و از سوی شرق به خیابان نلسون ماندلا (خیابان آفریقا سابق یا همان خیابان جردن اسبق) و چهارراه جهان کودک محدود می‌شود.

ده ونک از محله‌هایی است که هنوز حالت قدیمی خود را حفظ کرده‌است. به طوری که بیشتر خانه‌ها ویلایی است. مرقد امامزاده قاضی الصابر از نوادگان امام سجاد و گورستانی چند صد ساله در این محل واقع شده‌است. در قدیم ده ونک دارای درختان بسیار توت و گردو خرمالو و همچنین زالزالک بوده‌است که به مرور زمان این درختان و باغات از بین رفته‌است. در ده ونک تعدادی قنات جاری بود که در دهه ۷۰ شمسی به دلیل آنکه برای خانه‌ها مشکلاتی را به وجود می‌آورد و همچنین برای احداث فاضلاب، بسته یا کور شدند. از بخش‌های معروف و قدیمی ده ونک می‌توان به دانشگاه الزهرا. بازارچه، کوچه امامزاده، گل چمن (سر چمن)، زیر باغ نو، کوچه مسجد جامع، باغ بالا، باغ پایین میدون گل را نام برد.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در امانیه

حله امانیه محله‌ای واقع در ناحیه ۲ شهرداری منطقه ۳ تهران و دارای مساحتی حدود ۳۷۰هکتار است. این محله از شمال به اتوبان چمران و مدرس، از شرق به اتوبان مدرس، از جنوب به خیابانهای آرش، اسفندیار و نیایش محدود است. حیطه غربی را اماکنی چون مسجد بلال حبشی، هتل استقلال، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و پارک ملت اشغال کرده‌است.

بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ مرکز آمار ایران، جمعیت کل افراد ساکن محله امانیه ۲۹۲۴۳نفر بوده که شامل ۱۴۲۰ نفر مرد و ۱۵۰۴۱ نفر زن است. همچنین تعداد خانوار ساکن در محله امانیه ۹۲۵۱ است.
امانیه به نام دکتر امانپور نامگذاری شده و نام‌های دوره رضاشاه می‌باشد. تپه‌های امانیه در جنوب تجریش و شرق خیابانهای پهلوی است. سرتپه‌های امانیه مقداری اراضی مسطح و هموار بود.

معروف بوده‌است این قسمت از تپه‌های جلوی چشم‌انداز ایوان ساختمان معیرالممالک را در باغ فردوس می‌گرفت و منظره خوب دیده نمی‌شد. دستور داد شد سر آن را تراشیده و صاف شود. حکم الممالک پسر میرزا اسماعیل خان که اول یهودی بود، بعد مسلمان گردید و پیشخدمت محمد شاه شد. حکم الممالک طبیب محمدشاه و ناصرالدین شاه بود وقتی هم حاکم قم شد. در سال ۱۲۴۹ قمری متولد شد و در سال ۱۳۲۱ قمری وفات یافت (ستوده، ۱۳۷۱)

دهخدا نیز می‌آورد: ” جایی است در تهران به شمیران در جاده پهلوی که به تازگی در آنجا ساختمان و باغ‌ها احداث شده‌است ” (دهخدا، ۱۰۲:۱۳۳۸)

نجم آبادی دررابطه با موقعیت فعلی محله امانیه بیان می‌دارد: ” محله امانیه و خیابان افریقا برروی مسیل قرار گرفته و دارای قنات‌های بسیار زیادی است “.

وی در رابطه با وضعیت توسعه محله امانیه در سال‌های دهه ۴۰ بیان می‌دارد: افرادی علاقه‌مند به ساخت و ساز بودند به این محله آمدند بخش‌هایی از این خیابان (آفریقای فعلی و جردن سابق) را گرفتند و شروع به ساخت و ساز کردند. به همین جهت وقتی از جنوب به سمت شمال این خیابان می‌رویم هیچ کوچه شبیه را نمی‌بینید. معمولاً هریک از کوچه‌ها جز ملک یک فرد بودند. در آن زمان انتخاب نام‌های کوچه‌های این خیابان بر اساس اسامی موجود در کتاب گلستان سعدی بود (مصاحبه با نجم‌آبادی، ۱۳۸۸)

یکی از مهم‌ترین خیابانهای محله امانیه، خیابان آفریقا است. نام اسبق این خیابان جردن می‌باشد. در اینجا لازم به توضیح است که این خیابان به نام دانشمندی آمریکایی به نام جردن است این فرد در ایران از بانیان مدارس البرز و کمال است که جزء بهترین مدارس تهران است.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در حسن آباد و زرگنده

محلهٔ‌های حسن‌آباد و زرگنده در ۳ کیلومتری تجریش واقع شده‌اند و یکی از مشهورترین و قدیمی ترین محله های شمرون [ شمیران ] می باشند. به دلیل مجاورت با سفارت روسیه، این محله ییلاق کارکنان سفارت روسیه محسوب می‌شد. وجه تسمیه زرگنده به کشف سکه‌ها و کوزه‌های باارزش کشف شده در تپه‌های اطراف آن برمی‌گردد. زیارتگاه امامزاده اسماعیل و بیمارستان موقوفه جواهری در این محل می‌باشد. زرگنده یکی از محله های مرفه نشین منطقه 3 (شمیران) می باشد.
نام زرگنده یک روایت تاریخی دارد. روایت این‌طور می‌گوید که زرگنده در واقع زرکنده بوده‌است. محله زرگنده به دو قسمت محله پایین و محله بالا تقسیم شده‌است و چون قسمت بالا روی تپه قرار داشت و از دسترس اماکنی چون بانک‌ها و مراکزی برای نگهداری پول و اموال مردم دور بود، مردم شبانه به کوه‌های آنجا می‌آمدند و پول و طلای خود را در این مکان دفن می‌کردند. پس از مدتی افرادی دیگر به این مکان می‌رفتند و آن پول‌ها و طلاها را پیدا می‌کردند و با خود می‌آوردند و این‌طور می‌شد که به اصطلاح می‌گفتند فلانی از تپه‌ها زر کنده‌است
زرگنده شمالی، زرگنده جنوبی
زرگنده دو نما دارد یک نما با قدم زدن در قسمت شمالی نمایان می‌شود که دسترسی‌های نزدیکی به خیابان‌های الهیه و جردن دارد و از شلوغی دور است، کسبه و مغازه کم دیده می‌شود و تنها صدای ماشین‌هایی که در تنگی کوچه و خیابان می‌لولند جلب نظر می‌کند. اما نمای دیگر وقتی رو می‌شود که شیب محله به سمت سرازیری می‌رود و شلوغی و رفت و آمد بیشتر می‌شود.

زندگی کارگری و دانشجویی با شلوغی که ناشی از رفت و آمد مداوم اهالی در کوچه پس کوچه‌هایی که قسمت جنوبی زرگنده با وجه شمالی خیلی فرق دارد. در شمال خانه باغ‌هایی ۵۰۰ و هزار متری با سکنه دو یا سه نفره اینجا اما خانواده‌هایی ۵ یا ۶ نفره زیر سقف‌های ۴۰ و ۵۰ متری روزگار می‌گذرانند

لوله بازکنی و تخلیه چاه در صدر

درباره‌ی محله صدر
محله درب دوم در استان تهران و در محدوده‌ی شمال شرقی شهر تهران واقع شده است. این محله در منطقه ۳ شهر تهران قرار گرفته است و از شمال با طبقه‌ی دوم بزرگراه صدر، بزرگراه صدر و خیابان نادر، از شرق با بلوار کاوه، خیابان بهار جنوبی و خیابان اخلاقی شرقی، از جنوب با خیابان کلاهدوز و از غرب با خیابان دکتر شریعتی و خیابان کشانی محدود شده است و با محله‌های ‌الهیه، اختیاریه، دروس، تجریش، زرگنده، قیطریه، قلهک مجاورت دارد.
این محله در محدوده‌ی طرح ترافیک و زوج و فرد نیست و از اماکن مهم این محله می‌توان به رستوران ایتالیایی آلین، مرکز خرید نگین قلهک، رستوران چاشنی، پارک یاس، بوستان کیکاووس، رستوران و کباب سرای محمد، بوستان شکوفه، بوستان فتح، رستوران گریلند و پارک دستور اشاره کرد.
شما می‌توانید نقشه کامل محله درب دوم به همراه تمام جزئیات از جمله اطلاعات کامل ساختمان‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی این محله و لیست تمام رستوران‌ها، داروخانه‌ها و پاساژها و مراکز خرید را مشاهده و از طریق بلد با آنها ارتباط برقرار کرده و به آنها مسیریابی کنید

لوله بازکنی و تخلیه چاه اختیاریه

اِختیاریه نام منطقه ای قدیمی واقع در منطقه ۱ و منطقه ۳ شهر تهران است که نام آن از صاحب اختیار، مالک سراسر منطقه در گذشته،برگرفته شده‌است.

این محله در نزدیک سلطنت آباد (پاسداران) قرار دارد و دارای یک میدان اصلی با همین نام می‌باشد. این میدان از نظر طولی بین خیابان پاسداران (سلطنت آباد) و خیابان کامران (دیباجی جنوبی) و از نظر عرضی بین بزرگراه صدر از محل انتهای بلوار شهید دستواره (معصومی) و خیابان دولت (شهید کلاهدوز) واقع شده است.محله‌های اختیاریه نیز شامل ده رستم‌آباد در غرب شغال آباد و کف دره در شرق می‌باشند. خیابان اختیاریه جنوبی از خیابان پاسداران روبروی گلستان ششم شروع شده و پس از قطع خیابان دولت در چهار راه دلبخواه به میدان اختیاریه ختم می‌شود. میدان اختیاریه و خیابان اختیاریه جنوبی (فقط حد فاصل چهارراه دلبخواه و میدان اختیاریه) یکی از مناطق تجاری شمال شهر تهران محسوب می‌شود که دارای کسب و کار بسیار پررونقی می‌باشد
اختیاریه، نام امروزین زمین‌هایی است که در میانه راه روستاهای حسین‌آباد لویزان و رستم‌آباد در شمال دروس قرار داشت. این ملک ابتدا به محمودخان قائم‌مقام تعلق داشت. او یک و نیم دانگ از ملک مزبور را وقف کرد و مابقی اراضی توسط صاحب‌اختیار خریداری شد. او نام منطقه را به اختیاریه تغییر داد و اقدام به‌آبادی آن نمود و ازجمله آن منطقه را مجهز به مکتبخانه نمود.

باغ و کاخ زیبای صاحب اختیار، در شمال شرق اختیاریه اغلب اقامتگاه مشیرالدوله بوده‌است.از فامیل‌های رایج منطقه می‌توان به خاندان عرب و نوریان اشاره نمود.از دیگر اتفاقات مهمی که در این باغ افتاد، تشییع جنازه مستوفی‌الممالک از این باغ بود.اختیاریه دارای یک رشته قنات و یک گورستان قدیمی است.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در داودیه

داودیه یکی از محلات لوکس تهران واقع در منطقه ۳ شهری تهران و جز شهرستان شمیرانات است.

داودیه محله لوکسی است که به سبب وجود خیابان میرداماد در مرکزیت آن با نام میرداماد نیز شناخته می‌شود. محله داوودیه دارای فروشگاه‌ها، آپارتمان‌ها و اداره‌های زیادی است. داوودیه از شمال با قلهک و محله دولت، از شمال شرق با محله دروس، از شرق با چالهرز، از جنوب با پارک حقانی و بزرگراه حقانی و از غرب با بلوار نلسون ماندلا (جردن) همسایگی دارد.

هسته اولیه محله داودیه که همان باغ داوودیه باشد در شمال میدان مادر قرار داشته‌است. این میدان در ابتدای شکل‌گیری این اراضی به عنوان یک پهنه مسکونی به توسط عبدالله معنوی وکیل بهایی مذهب ، به وکالت از طرف خانواده مرادیان ۳، میدان پهلوی نام گذاری می‌شود، که وی بعدها نام آن را به پاس همکاری مهندس محسنی (یک مساح اداره ثبت) به میدان محسنی تغییر می‌دهد. پس از انقلاب اسلامی نیز نام آن به میدان مادر تغییر پیدا می‌کند.
داودیه که در شمال تهران و در جنوب غربی قلهک واقع شده، در اصل باغ ییلاقی میرزا داود خان، پسر دوم میرزا آقاخان نوری بوده و به همین مناسبت، داودیه خوانده شده‌است. این محل قبل از آن‌که به مالکیت میرزا داود خان درآید، ارغونیه نام داشته‌است.

زمین‌های داودیه زراعی بوده و مالک ان در دوران معاصر خانمی به نام طوبی مرادیان بوده که از شهریور ۱۳۲۶ فردی بهائی مذهب به نام سلیمان معنوی به وکالت از او شروع به فروش این زمین‌ها و تبدیل کاربری‌شان به مسکونی می‌کند. ارزش زمین‌هایی که تا سال ۱۳۳۴ فروش رفت، بالغ بر هشت میلیون تومان می‌شد. فرار سلیمان معنوی از پرداخت مالیات و اینکه او حتی اراضی واقع در مسیل را هم می‌فروخته اعتراضاتی برانگیخت و باعث توضیح‌خواهی مجلس شورای ملی از وزارت دارایی شد.

لوله بازکنی و تخلیه چاه سیدخندان

نام این چهار راه برگرفته از فردی معتبر و معروف در آن منطقه به اسم سید جعفر شاه صاحب مشهور به سید خندان است که از افراد بزرگ تهران بوده‌است.

به رسم آن روزگار که بزرگان محله‌های تهران مکانی برای گردهمایی داشتند، سید جعفر نیز دارای قهوه خانه ای برای مسافران و اهل تهران واقع در چهارراه سید خندان کنونی بوده‌ است.

وی این مکان را زمانی بنا نمود که در اطراف آن چیزی ساخته نشده بود و موجب آبادانی آن منطقه گشت.

روزانه تعداد زیادی از مسافران خسته و اهالی تهران میهمان این مرد مهربان بودند.
سرای محله سیدخندان در محله سید خندان تهران و در خیابان دکتر شریعتی،خیابان مجتبایی،خیابان جلفا واقع شده است.
از لحاظ موقعیت جغرافیایی این مکان در نزدیکی مراکزی مانند بیمارستان کودکان مفید و پل سید خندان و حسینیه ارشاد و مرکز واکسیناسیون خدمات جامع سلامت ارشاد و بیمارستان چشم‌پزشکی نگاه قرار گرفته است.
نزدیکترین ایستگاه مترو به این مکان، ایستگاه اتوبوس شریعتی مترو چیتگر و نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به این مکان، ایستگاه اتوبوس شریعتی مترو چیتگر می‌باشد که دسترسی به این مکان را برای کاربران حمل‌ونقل عمومی آسان می‌سازد.

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در دروس

دَرّوس (به انگلیسی: Darrous)از محله‌های قدیمی و اعیان نشین شهر تهران واقع در شهرستان شمیرانات است. این محله در منطقه ۳ شهرداری تهران واقع شده‌است. مرز جنوبی این منطقه بلوار شهرزاد (شیدائی) و مرز شمالی آن کمی بالاتر از خیابان دولت (کلاهدوز) می‌باشد. درّوس از شرق به خیابان پاسداران و از غرب به خیابان شریعتی (جاده شمیران) منتهی می‌شود.

خیابان‌بندی منظم و رعایت اصول شهرسازی در خیابان‌های درّوس از ویژگی‌های این محله است، که آن را به‌یکی از گرا‌ن‌ترین محله‌های شهر تهران تبدیل کرده‌است. مقبره مهدیقلی هدایت ملقب به مخبرالسلطنه سومین نخست‌وزیر رضا شاه (دوران پهلوی) و نویسنده کتاب خاطرات و خطرات در محله دروس خیابان بهداد نبش کوچه مسجد واقع است
درّوس محله‌ای بسیار قدیمی است که در زمان‌های دور دهکده‌ای ارمنی‌نشین در بخش شمال شرقی آن قرار داشت و مردم در زمین‌های اطراف آن به کشاورزی و دامداری مشغول بودند و ساکنانش در قلعه‌ای به نام قلعه ارمنی‌ها که در آن حدود قرار داشت، زندگی می‌کردند.

تا پیش از کشف تمدن قیطریه و هم چنین کشف آثاری در تپه‌های عباس‌آباد، گمان می‌رفت پیشینهٔ تاریخی شهر تهران به همان آثار یافت‌شده در حوالی شهر ری محدود می‌شود، ولی اکتشافات باستان‌شناسی در تپه‌های عباس‌آباد، بوستان پنجم خیابان پاسداران و درّوس، نشان داد تمام آبادی‌های ناحیهٔ تاریخی قصران (شمیران)، دوره‌ای درخشان از استقرار اقوام کهن و خلاقیت‌های فرهنگی را پشت سر گذارده‌اند.

در این ده، دو رشته قنات جاری بود که آب مصرفی و کشاورزی مردم ده دروس از آن تأمین می‌شد. یکی قنات نصرت در محل چهارراه قنات فعلی و دیگری در خاور دروس به نام قنات شیبانی که هردو هنوز هم جاری هستند.
خیابان‌های اصلی درّوس، از غرب به شرق (شریعتی به پاسداران) و از شمال به جنوب (دولت – شهرزاد) به ترتیب عبارتند از: خیابان «کِی‌نژاد – شیدایی»، خیابان وارسته، خیابان هدایت، خیابان «بهداد – باقری کماسایی» (نام قبلی دکتر لقمان ادهم)، خیابان یارمحمدی (نام قبلی شیبانی)، خیابان راستوان (احتشامیه سابق)، خیابان صالح حسینی (نام قبلی جلیلی، جلیل الملک نواده صفوی و منصور) که منزل حسنعلی منصور در آن قرار داشت، خیابان محسنیان و خیابان «هاتف اصفهانی – رام».

سه خیابان متصل کنندهٔ خیابان‌های اصلی: خیابان میربلوکی (نام قبلی سیروس) (شرق به غرب)، خیابان حجت سوری (نیستان هفتم) (غرب به شرق)، و خیابان چیذری (غرب به شرق – شرق به غرب) هستند. کوچهٔ حمام و کوچهٔ مسجد نیز از کوچه‌های معروف محله و خیابان یخچال نیز مشترک بین قلهک و دروس می‌باشند. خیابان فرعی فکوریان که از میان یخچال شروع و به دولت منتهی می‌شود، از مرزهای بین قلهک و دروس است.

خیابان‌های یخچال، پابرجا و پورمشکانی (کودکان غزه کنونی) مداخل ورودی به محلهٔ درّوس از خیابان شریعتی و گلستان‌ها، بهستان‌ها و نیستان‌ها، خیابان‌های ورودی به درّوس از خیابان پاسداران هستند.

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه قبا

محله قبا در استان تهران و در محدوده‌ی شمال شرقی شهر تهران واقع شده است. این محله در منطقه ۳ شهر تهران قرار گرفته است و از شمال با خیابان شیدایی و خیابان قبا، از شرق با خیابان پاسداران، از جنوب با بزرگراه همت و خیابان کوشا و از غرب با خیابان دکتر شریعتی و بلوار میرداماد محدود شده است و با محله‌های ‌پاسداران، داوودیه، سید خندان، مهران، دروس، زرگنده، قلهک مجاورت دارد. این محله در محدوده‌ی طرح ترافیک و زوج و فرد نیست و از اماکن مهم این محله می‌توان به حسینیه ارشاد، رستوران محسن، استخر قبا، بوستان زمرد محله قبا، بوستان زمرد محله قبا، بوستان نصر، بازار میوه و تره بار صدف، کافه رستوران آنابل، رستوران چیتر چیکن و رستوران ایتالیایی ناتالی اشاره کرد.

لوله بازکنی و تخلیه چاه قلهک

قُلْهَک محله‌ای در شمال تهران واقع در شهرستان شمیرانات است. این محله از شرق به محله دروس، از غرب به رودخانه قلهک، از شمال به باغ سفارت بریتانیا و از جنوب با خیابان پورمشکانی و خیابان ظفر (دستگردی) هم‌مرز است.

این منطقه از گذشته‌های دور دارای چندین رشته قنات بوده که برخی از آن‌ها هنوز جاری هستند. آب قنات جاری در سفارت که بسیار پرحجم و همچنان جاری است، درختان چنار کهنسال منطقه را سیراب می‌کند. در منطقه قلهک، دو مسجد به نام‌های مسجد جامع و مسجد اعظم قلهک وجود دارد. قدیمی‌ترین مسجد آن، مسجد اعظم قلهک می‌باشد که در آن در ایام تاسوعا و عاشورا نخل قلهک برای ایام سوگواری بیرون آورده می‌شود. همچنین حمام اهالی قلهک، واقع در خیابان جلالی جنب بن‌بست شریعتی می‌باشد که به نام گرمابه حافظ تا چندین سال پیش معروف بوده‌است، ولی در حال حاضر تعطیل است. این حمام قدمتی نزدیک به صدسال دارد و تاریخ احداث آن به طور دقیق مشخص نیست. شواهد نشان می‌دهد که آب قنات که از باغ سفارت انگلیس وارد حوضچه حمام می‌شده و در کوره پزخانه توسط برگ درختان و الوار سوزانده شده، آب گرم می‌شده و اهالی حمام می‌کرده‌اند که بعدها لوله‌کشی آب و گاز آمده و دوش حمام نصب شده‌است
دوراهی قلهک، راه منشعب شده از جاده شمیران (خیابان شریعتی) به خیابان یخچال، «کوچه ده» با نام فعلی «کوچه سجاد»، کوچه تلفنخانۀ قلهک (نام فعلی شهید یزدانیان)، باغ سفارت انگلیس و خیابان‌های کِی‌نژاد، فکوریان و یخچال (مشترک بین دروس و قلهک) از بخش‌های معروف قلهک هستند.
محله قلهک در استان تهران و در محدوده‌ی شمال شرقی شهر تهران واقع شده است. این محله در منطقه ۳ شهر تهران قرار گرفته است و از شمال با خیابان وارسته، خیابان کلاهدوز و بلوار کاوه، از شرق با خیابان بهیار و میدان هدایت، از جنوب با خیابان هدایت و خیابان شیدایی و از غرب با خیابان دکتر شریعتی و خیابان بهمنی محدود شده است و با محله‌های ‌اختیاریه، دروس، زرگنده، قبا، درب دوم مجاورت دارد.
این محله در محدوده‌ی طرح ترافیک و زوج و فرد نیست و از اماکن مهم این محله می‌توان به پردیس سینما قلهک، رستوران البرز، رستوران سلطان، مرکز خرید آ اس پ، بازار خودرو، رستوران گیاهی درخت بانیان، بوستان خلیج فارس، باغ موزه آب، رستوران ایتالیایی لیمو ترش پلاس و استخر دبستان نیکان اشاره کرد.

لوله بازکنی و تخلیه چاه کاووسیه

محله کاووسیه محله ای در ناحیه ۶ منطقه ۳ تهران است. مساحت این محله ۳۷۶ هکتار است.محله کاووسیه از شمال به خیابان ظفر از جنوب به بزرگراه همت و از شرق به اتوبان مدرس و از غرب به خیابان ولیعصر منتهی می‌شود

محله کاووسیه منطقه ۳

 

لوله بازکنی مقصود لوله بازکنی و تخلیه چاه ولوله بازکنی و تخلیه چاه در مناطق تهران در منطقه 3 لوله بازکنی و تخلیه چاه در آرارات لوله بازکنی و تخلیه چاه در ونک لوله بازکنی و تخلیه چاه در امانیه لوله بازکنی و تخلیه چاه در زرگنده لوله بازکنی و تخلیه چاه در درب دوم لوله بازکنی و تخلیه چاه در رستم آباد و اختیاریه لوله بازکنی و تخلیه چاه در داودیه لوله بازکنی و تخلیه چاه در سید خندان لوله بازکنی و تخلیه چاه در دروس لوله بازکنی و تخلیه چاه در قبا لوله بازکنی و تخلیه چاه در قلهک لوله بازکنی و تخلیه چاه در کاوسیه لوله بازکنی و تخلیه چاه در اختیاریه لوله بازکنی و تخلیه چاه در پاسداران لوله بازکنی و تخلیه چاه در جردن لوله بازکنی و تخلیه چاه در جلفا لوله بازکنی و تخلیه چاه در خواجه عبداله لوله بازکنی و تخلیه چاه در دولت ( کلاهدوز ) لوله بازکنی و تخلیه چاه در شیخ بهایی لوله بازکنی و تخلیه چاه در شیراز لوله بازکنی و تخلیه چاه در ظفر لوله بازکنی و تخلیه چاه در ملاصدرا لوله بازکنی و تخلیه چاه در میدان کتابی لوله بازکنی و تخلیه چاه در میرداماد لوله بازکنی و تخلیه چاه در ولیعصر لوله بازکنی و تخلیه چاه در پارک وی دیگر محله ها در منطقه 3 را انجام میدهد

Call Now Button