جمعه, اردیبهشت ۲۸

لوله بازکنی و تخلیه چاه در منطقه 4 تهران

لوله بازکنی و تخلیه چاه در منطقه 4 تهران

لوله بازکنی و تخلیه چاه در منطقه 4

منطقه ۴ شهرداری تهران شرقی‌ترین نقطه تهران است که در شمال شرقی شهر تهران قرار دارد. بخشی از این منطقه در دامنه‌های البرز قرار دارد. دسترسی سریع بخشی شرقی منطقه به مناطق گردشگری متعدد همچون دره‌های سد لار، لتیان و دره‌های سرسبز فشم، اوشانٰ و میگون و مناطق ورزشی تفریحی دربندسر، شمشک و آبعلی آن را از دیگر مناطق تهران متمایز کرده‌است. این منطقه از طرف شمال به رشته کوه‌های البرز و منطقه یکٰ از طرف غرب در حدود خیابان لنگری به منطقه یک و محله پاسداران، از طرف جنوب و خیابان رسالت و مناطق هفت و هشت، در محدوده خیابان دماوند نیز به منطقه سیزده محدود می‌شود. این منطقه به عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین، وسیع‌ترین، مهاجرپذیرترین، پر ساخت و سازترین مناطق تهران شناخته شده‌است. این منطقه با دارا بودن پارک جنگلی لویزان و همچنین با ویژگی‌هایی چون وجود نابرابری اجتماعی – اقتصادی شدید در آن، جوان بودن میانگین سنی جمعیت، وجود اقشار آسیب‌پذیر در محله‌هایی همچون خاک سفید، شمیران نو، شیان و … از سایر محله‌های تهران قابل تمایز و تفکیک است.شهرداری منطقه ۴ دارای ۹ ناحیه و بیست محله است

محدوده منطقه چهار تهران کنونی، در دوره‌های تاریخی اواخر قاجار و دوران پهلوی، باغ کاری‌های کشاورزی بوده‌است. از سال ۱۳۳۵ به بعد این منطقه با حفظ نقش تفرجگاهی و ییلاقی خود تبدیل به مکانی برای استقرار ویلاهای تابستانی متمولین بود. کلا برای شهر تهران، روستاهای سوهانک، ازگل، اراج، گلستان، مبارک‌آباد و اطراف باغ هروی از چنین ساخت و بافتی برخوردار بوده‌است. کانون‌های سکونتی اولیه در این منطقه، در محدوده‌های نارمک شمالی و تهرانپارس در دهه ۴۵–۳۵ شکل گرفت و به تدریج توسعه یافت و طی سالهای ۱۳۳۰ تا ۱۳۵۰ بافتهای مدرن در نارمک و تهرانپارس و به موازات آن کارگاه‌های صنعتی و کارخانه‌های واقع در شرق منطقه به شکل سطوح گسترده صنعتی به وجود آمد. از سال ۵۶ به بعد محدوده ورودی شرقی تهران در منطقه ۴ محل استقرار جمعیت مهاجر از دیگر شهرها و روستاهای کشور قرار گرفت و به تدریج بافتهای روستایی و حاشیه ای محله‌های خاک سفید، شمیران نو، کاظم‌آباد در این منطقه شکل گرفت

تعمیر آسانسور و لوله بازکنی و تخلیه چاه در تهرانپارس

تهرانپارس نام کویی است که در شمال شرق شهر تهران، پایتخت ایران و در محدوده منطقه ۴ شهرداری تهران و نیز منطقه ۸ شهرداری تهران واقع شده‌است. این محله از سه طرف به پارک ملی خجیر، بوستان‌های جنگلی سرخه حصار، بوستان پلیس ، یاس فاطمی و لویزان، محدود شده است. طبق تقسیم‌بندی انجام شده توسط شهرداری تهران، این محله خود شامل دو قسمت تهران‌پارس شرقی و تهران‌پارس‌ غربی است.

تهران‌پارس غربی از غرب به بزرگراه شهید باقری، از شرق به بلوار شاهد (پروین)، از جنوب به خیابان دماوند و از شمال به بزرگراه شهید زین‌الدین محدود می‌شود.

تهران‌پارس شرقی از شرق به خیابان‌های ۱۳۹ و بخشی از خیابان شهید شفیعی مکرم (۱۳۵)، از غرب به بلوار پروین (شاهد)، از جنوب به خیابان طالقانی و از شمال به بزرگراه شهید زین الدین محدود می‌شود. همسایه این محله از شرق، محلات گلشن (خاک سفید) و جوادیه تهرانپارس هستند. تهرانپارس به دلیل داشتن شمار بسیاری رستوران و کافی‌شاپ و فست‌فود و همچنین تعداد زیادی پاساژ و مراکز تجاری و تفریحی به یکى از قطب هاى گردشگری مردم شرق تهران تبدیل شده است.[نیازمند منبع] محله تهرانپارس غربی از محله شرقی آن مدرن‌تر و دارای خانه‌های گران‌تری است.[نیازمند منبع] بزرگراه‌هایی از قبیل رسالت (شهید سلیمانی)، شهید زین الدین، شهید باقری از این منطقه عبور می‌کنند.

از لحاظ مرزبندی با محلات اطراف، تهران پارس از شمال با محلات کوهسار و قنات کوثر و مجیدآباد، از غرب با محلات اوقاف و ده نارمک و دردشت و علم‌وصنعت، از جنوب با محلهٔ آشتیانی و از شرق با محلات گلشن و جوادیه در ارتباط است.

تهرانپارس دارای ۶۰ کوچه بلند و افقی می‌باشد که از شماره ۱۰۱ در خروجی خیابان دماوند به میدان شقایق تا ۲۵۰ در بالای بزرگراه زین الدین خیابان استخر به صورت شماره‌های زوج طبقه‌بندی شده‌است. همچنین تهرانپارس دارای ۱۱ خیابان عمودی بوده که به صورت فرد از خیابان ۱۰۳ تا ۱۳۹ نامگذاری شده‌اند. فرعی‌های کادوس (شهید سجده‌ای)، عادل (شهید آهنی آمینه)، زرین (شهید گلشنی)، رشید، رستم، گیو (برادران شهید مظفری) و پارسیان (شهید کمیل میرزازاده)، ۱۲۱ ( طاهری) ۱۲۳ ( اخوت )بخشی از این خیابان‌های عمودی هستند که هم‌چنان با نام قدیم خود شناخته می‌شوند. خیابان ۱۳۱ هم‌اکنون به نام شهید شادالویی، خیابان ۱۳۳ به نام شهید شبستری، خیابان ۱۳۵ به نام شهید شفیعی مکرم، و خیابان ۱۳۷ به نام شهید سلطانی نام گذاری شده‌اند.

خیابان تیرانداز ( حدفاصل سه راه تهرانپارس تا فلکه چهارم)

بلوار اصلی تهرانپارس، که دارای ۴ فلکه بود و به شماره خوانده می شد یک خیابان شمالی-جنوبی است که از فلکه چهارم در زیر بزرگراه زین الدین در شمال آغاز شده و تا سه راه تهرانپارس در تقاطع خیابان دماوند منتهی می‌شود و به نام آرش (پدر هرمز آرش) نامیده شد. بعدها به آرش تیرانداز تغییر یافت و در بین اهالی تهرانپارس تیرانداز گفته شد. .بعد از انقلاب این خیابان از تیرانداز به حجر بن عدی و در حال حاضر به نام آیت الله خوشوقت نامیده می‌شود؛ هر چند که در مکالمات روزمره، بین اهالی هم‌چنان با نام قدیم خود یعنی تیرانداز شناخته می‌شود. خیابان تیرانداز دارای حاشیه تجاری بوده و به نوعی مرکز خرید ساکنین این منطقه است.

از میدان‌ها تنها دو فلکه باقی مانده است. فلکهٔ اول تهرانپارس که اخیرا به فلکه قمر بنی هاشم تغییر نام یافت. فلکه دوم که با شلوغ شدن محله و افزایش تعداد خودروها و دلایل دیگر راهی جز تغییر باقی نگذاشته بود با اصلاحات وسیع روبرو شد که امروز به یک تقاطع بزرگ به نام‌ چهار راه اشراق با اصلاحات هندسی زیبا تبدیل شده است. فلکه سوم تهران‌پارس نیز با مصوبه شورای شهر تهران، فلکه سجادیه نامیده می‌شود.اما فلکه چهارم که انتهای خیابان تیرانداز بود ، پس از احداث بزرگراه شهید زین‌الدین، حذف شده‌ و به یک دور برگردان تغییر یافت. همچنین نقطه اتصال بزرگراه شهید قاسم سلیمانی و خیابان تیرانداز تقاطعی است به نام چهار راه تیر انداز که میان فلکه اول و دوم(چهار راه اشراق) قرار دارد.

فلکه سوم تهران‌پارس
خیابان مهم و اصلی دیگر، بلوار پروین (شاهد) است که از بزرگراه زین‌الدین در شمال آغاز شده و پس از رسیدن به میدان پروین (تقاطع بلوار پروین و خیابان ۱۹۶ شرقی)، چهارراه سید الشهدا (تقاطع بلوار پروین و خیابان جشنواره) و داشتن تقاطع با بزرگراه شهید قاسم سلیمانی، به انتهای جاده آبعلی و در ادامه به سه راه تهران‌پارس ختم می‌شود.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در حکیمیه

حکیمیه نام محله‌ای در شمال شرق شهر تهران که می‌توان گفت شمال شرقی‌ترین نقطه شهر تهران محسوب می‌شود. این محله در منطقه ۴ شهرداری تهران واقع شده مانند محله هایی همچون مجید آباد از طرف مردم بخشی از تهرانپارس نیز به حساب می‌آید و دارای ۳ فاز است.فاز ۱( از شمال پارک ساحل تا ابتدای خیابان خرم امتداد دارد . فاز۲ ( شمال میدان فجر تا بلوار بهار ) . فاز ۳ (بلوار بهار تا کوی دانشگاه)

این محله از شمال به بزرگراه شهید بابایی (تهران)، از جنوب به خیابان دماوند، از غرب به ۳۵ متری خیابان اتحاد و از شرق به جاده تلو محدود می‌شود. حکیمیه دارای هوای پاکی می‌باشد. این محله از شمال به اراضی جنگل کاری تلو ، از جنوب به پارک ملی سرخه‌حصار، از غرب به پارک جنگلی لویزان، و از شرق به منطقه حفاظت شده سرخه حصار و خجیر دسترسی دارد.

دانشگاه شهید بهشتی – پردیس شهید عباسپور، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، دانشگاه امام حسین، دانشگاه پیام نور واحد تهران شرق، دانشکده هوافضا دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و پردیس شهید چمران دانشگاه فرهنگیان در این منطقه قرار دارد.

همچنین در شمال شرق حکیمیه، کوی دانشگاه امام حسین قرار دارد که از شمال به بزرگراه شهید بابایی و از شرق به تلو ختم می‌شود. این کوی دارای دو فاز با ساختمانهای معمولاً چهار طبقه و خیابان‌های فرعیه عریض می‌باشد. در میان دو فاز کوی دانشگاه امام حسین، مسجد صاحب الزمان و میدان میوه و تره بار کوچکی وجود دارد.

حکیمیه به علت تراکم جمعیت پایین ، آب و هوای خوب ، دسترسی آسان به مرکز تهران و خارج از شهر شناخته میشود . در چند سال اخیر ساخت و ساز در حکیمیه به صورت چشم گیری رشد داشته اما هنوز میتوان گفت : خانه های ویلایی نسبتشان بیشتر از آپارتمان ها است. حکیمیه دارای پارک جنگلی کوچکی به نام ساحل در جنوب خود است . بلوار بهار بلوار اصلی محله است که بیشتر فروشگاه ها در آن بلوار و یا اطراف آن هستند

رفع گرفتگی لوله فاضلاب منزل و محل کار در شمس آباد

شمس‌آباد در شمال شرقی شهر تهران و در ناحیه ۲ در منطقه ۴ شهرداری تهران واقع شده‌است. این محله طی تقسیمات شهرداری و شورای شهر تهران در سال ۱۳۸۷ از شمال به بزرگراه شهید زین الدین، از جنوب به بزرگراه رسالت، از شرق به بزرگراه امام علی و از سمت غرب به خیابان استاد حسن بنا ختم می‌شود و به نام شمس‌آباد-مجیدیه نام گذاری شده‌است. با توجه به سرشماری سال ۱۳۸۵ محله شمس‌آباد-مجیدیه ۵۵٬۱۲۳ نفر جمعیت دارد
محله شمس‌آباد تا قبل از سال ۱۳۸۷ یک محله مستقل بوده و تعداد ۳۷٬۶۶۵ نفر جمعیت را در خود جای داده‌است. همچنین از شمال به انتهای خیابان ریحانی (شهید کاووسی) از جنوب به خیابان شهید ابراهیمی (بلوار بیژن)، از شرق به بزرگراه امام علی و از غرب به خیابان استاد حسن بنا محدود می‌شد.

محله شمس‌آباد در ابتدا در مالکیت عین‌الدوله بوده‌است. منوچهر ستوده در جلد دوم جغرافیای تاریخی شمیران، شمس‌آباد را این گونه توصیف می‌کند: «املاک این سه دهکده [مبارک‌آباد، لویزان، شمس‌آباد] متعلق به عین الدوله بود و قصد فروش داشت. رضاخانِ هروی بصیرالدوله به خیال خرید افتاد ولی نقدینه‌ای نداشت. از ناظرخان پولی قرض کرد و این سه دهکده را خرید. قرار بر این بود که پس از خرید و ضبط املاک قرض ناظرخان را به اقساط بپردازد اما طولی نکشید که ناظرخان فوت شد و بصیرالدوله صاحب همه املاک شد. بدرالسلطنه همسر رضاخان بصیرالدوله بود که پس از فوت رضاخان املاک به او رسید. بدرالسلطنه نیز پس از فوت رضاخان به حباله نکاح صدیق اعلم درآمد. بدین ترتیب صدیق اعلم دست به این اراضی پیدا کرد».او حدود جغرافیای شمس‌آباد را در سال ۱۳۴۲ اینطور توصیف می‌کند: «دهکده شمس‌آباد در شمال مجیدیه است. اراضی ده متعلق به آقای هروی است و فعلاً در اجاره حاج مرشد ازگلی است. در فرهنگ جغرافیای ایران آمده‌است که شمس‌آباد ده کوچکی است با ۲۰ تن سکنه و خیابان مصفایی میان شمس‌آباد و مجیدیه است.»

ساخت‌وساز در این محل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با افزایش مهاجرت روستائیان به شهرها [اکثرا استان یزد] و تبدیل زمینهای کشاورزی به واحدهای مسکونی افزایش یافت و می‌توان گفت که این محله در مقایسه با محله‌های سنتی تهران (همچون مبارک‌آباد، دولاب، بهارستان و…) محلهای نوپا با سابقه ای حداکثر ۳۰ ساله است

رفع گرفتگی لوله فاضلاب منزل و محل کار در مجیدیه

تاریخچه مجیدیه
این محله با احداث بزرگراه رسالت به دو محله کاملاً جدا و به نام‌های مجیدیه شمالی و مجیدیه جنوبی تقسیم گردید. مجیدیه شمالی در ناحیه ۲ منطقه ۴ شهرداری تهران و مجیدیه جنوبی در منطقه ۸ شهرداری تهران قرار دارد. مجیدیه شمالی قبل از ادغام با محله شمس‌آباد، از شمال به خیابان شهید ابراهیمی (بلوار بیژن)، از جنوب به بزرگراه رسالت، از غرب به خیابان شهید استاد حسن بنا و از سمت شرق به بزرگراه امام علی ختم می‌شد. جمعیت این محله ۲۹۴۰۶ نفر بوده‌است.

محله مجیدیه نیز هم چون شمس‌آباد در مالکیت عبدالمجید عین‌الدوله بود و به دست او آباد شد، به همین دلیل به آن مجیدیه می‌گویند. کارخانه معروف آبجو سازی مجیدیه که در سال ۱۳۲۸ بنا شد در این محل بود و کارگران آن از فارس و ترک ساکن همین قریه بودند. مالک این ده، شاهزاده یمین السلطنه و خرده مالک بود. جمعیت آن طبق سرشماری آن سال‌ها ۸۹۴ تن مرد و ۷۹۰ تن زن و از این جمعیت عده زیادی ارمنی بودند. در مجیدیه یک آسیاب آبی خرابه قدیمی قرار داشت. دبستان حافظ مجیدیه مخصوص مسلمانان با ۷۷۱ تن دانش آموز و دبستان آرارات با ۶۱۲ تن دانش آموز مخصوص ارامنه بود.

زمین‌های این محله پیش از این، ماسه‌ای و برای کشاورزی نامناسب بوده و به همین جهت این محله، ساکنان زیادی نداشته‌است. در ابتدا عده‌ای آذری ساکن شدند که کوچه‌های آن خاکی و فاقد امکانات رفاهی بود و آب محله از جوی آب روستای شمس‌آباد تأمین می‌شد. در اواخر سال ۱۳۳۲ برق به این منطقه رسید. بعدها نیز ارامنه در این نقطه سکونت یافتند.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در شمیران

مالک اصلی شمیران نو و زمین‌های اطرافش هفت برادر به نام جعفریان بودند. در دهه ۳۰ چند نفر این زمین‌ها را خریداری کرده و به قطعات کوچک تفکیک کرده و به مردم و ارگان‌های دولتی واگذار کردند. پیش از آن شمیران نو محله ای اعیان‌نشین بود که تفرجگاه‌های تابستانی افراد مرفه به‌شمار می‌رفت. قدمت محله بالغ بر ۱۰۰ سال استبافت شهری و اجتماعی
محله در کل بافتی قدیمی داشته و تراکم ساختمانی آن فشرده‌است. پهنه شرقی محله مسکونی بوده و ساکنان آن از اهالی بومی محله‌اند که از گذشته در محله زندگی می‌کنند. به دلیل تراکم ساختمانی محله، اهالی محل با مشکل جدی پارکینگ مواجهند. دبیر شورایاری محله شمیران‌نو معتقد است این محله با مشکلات و آسیب‌های زیادی روبه‌روست که مهم‌ترین آن عبارتند از؛ وجود ترافیک سنگین در خیابان‌های محله به دلیل نبود پلیس راهور، متصل نبودن برخی از کوچه‌ها به شبکه فاضلاب شهری به دلیل باریک بودن بیش از حد کوچه، وجود کارگران فصلی و وانتی‌های فروش میوه علاوه بر ترافیک مشکلات دیگری نیز به وجود می‌آورد. نداشتن سند بیش از نیمی از منازل مسکونی به دلیل مشکلات اداری و ناآگاهی مردم به قانون و از همه مهم‌تر بن‌بست بودن محله از ضلع غربی توسط دیوار پادگان نیروی دریایی که باعث شده محله به بزرگراه امام علی (ع) دسترسی نداشته باشد.

مرزبندی محله
شمیران نو از طرف شمال به جنگل لویزان، از طرف جنوب به خیابان شهید صبوری از طرف غرب به دیوار نیروی دریایی و از طرف شرق به نارمک شمالی خیابان هنگام محدود می‌شود.

 

تعمیرکار آساسنور در نارمک

نارمَک نام محله‌ای واقع در منطقه ۸ و ۴ شرق و شمال شرق تهران است. در گذشته دهی در ۹ کیلومتری جنوب شرقی تجریش و ۵ کیلومتری راه شوسهٔ دماوند به تهران بوده‌ است.

تاریخچه و موقعیت مکانی

محلهٔ نارمک تهران یکی از مناطق تهران است که در جنوب ده نارمک ساخته شده‌است. نارمک یکی از مناطق خوش آب و هوا و سردسیری تهران به‌شمار می‌رود. این محله که در ضلع شمالی محلهٔ تهران‌نو و ضلع جنوبی و شرقی محلهٔ شمیران نو واقع شده، پیش از محله تهرانپارس در دههٔ ۳۰ توسط فرانسوی‌ها ساخته شد. این محله در سال ۱۳۳۰ شمسی برای سکونت فرهنگیان آموزش و پرورش ساخته شد.

این محله در ابتدا یک دهکده قدیمی و بسیار خوش آب و هوا در ۹ کیلومتری جنوب شرقی امامزاده صالح بوده که در مسیر لواسان، قرچک و رودبار قصران قرار داشته و تعداد ۱۰۰ نفر سکنه آن بوده‌اند. محصولات عمده این منطقه غلات و انار بوده و بیشتر اهالی آن به کار باغبانی و زراعت اشتغال داشتند. در این منطقه تعداد زیادی باغ انار وجود داشته و انارهای آن به خوشمزگی و پرآبی شهرت فراوان داشته‌اند. کلمه نارمک هم به معنی مکیدن انار است. نارمک یعنی مکانی که انارهای درشتی در آن می‌روید.

این محله توسط بزرگراه شهید سلیمانی به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده‌است، قسمت شمالی که دارای هوای مطبوع تری است در منطقهٔ۴ شهرداری و قسمت جنوبی در منطقهٔ۸ شهرداری واقع شده‌ است.

میدان ها

این محله دارای ۱۰۴میدان است شامل میدان نبوت(هفت حوض) ،میدان رسالت،میدان هلال احمر،میدان الغدیر و ۱۰۰میدان دیگر است که با اعداد یک تا صد نامگذاری شده اند. میدان رسالت بر روی مرز شمالی و جنوبی این محله قرار دارد،از ۱۰۳ میدان دیگر ۱۴میدان در نارمک شمالی و ۸۹میدان در نارمک جنوبی قرار گرفته است. میدان نبوت در نارمک جنوبی حالت مرکزی و تجاری دارد و بزرگترین میدان این محله از لحاظ مساحت است. بلندترین حلقه میدانی این محله نیز برای میدان۷۳ با حلقه ای به مقدار ۶۶۰متر است. طول این میدان از طول میدان نبوت بیشتر است اما عرض بسیار کوتاه تری دارد. برخی از میدان های این محله و کوچه‌های نارمک شمالی نیز جزو مناطق اعیان‌نشین و گران‌قیمت شهر تهران نیز محسوب می‌شوند.

مراکز خرید

بازار هفت حوض، از اول چهارراه سرسبز تا انتهای خیابان آیت که به میدان نبوت می‌رسد، جزو مراکز مهم خرید، تفریحی،البسه،پارچه،مانتو،فست فود و… است. پاساژهای نبوت،امرالدستار،سون سنتر،طوبی،کویتی‌ها و… در این راسته واقع شده‌اند.

خیابان های مهم

خیابان های آیت،مهرگان(برادران صادقی)،هنگام،شهید ثانی(۴۶ متری)،گلبرگ،جانبازان،دماوند،گلستان،سامان(شهیدبختیاری)سمنگان،دردشت،فرجام،سراج،دلاوران،مدائن،چمن،جویبار،لادن،رضوان،مهر(شهید رودباری)،مرجان(شهید محقق امین)،شیرمرد(شهید سهیلیان) و آبادان(شهید غیاثی پور) است.

اماکن

این محله دارای مسجدهای بسیار است که یکی از مساجد معروف آن مسجد جامع نارمک در خیابان سمنگان است، مسجد معروف دیگر آن مسجدالنبی است که در میدان نبوت واقع است.

دانشگاه علم و صنعت ایران که یکی از دانشگاه‌های مطرح ایران در سطح جهان است و قدمت نزدیک به یک قرن دارد در این محله واقع شده‌است.

از بیمارستان‌های نارمک می‌توان به بیمارستان انصاری واقع در خیابان شهید ثانی و بیمارستان ارامنه واقع در میدان ۸۶ اشاره کرد.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در قنات کوثر

قنات کوثر محله‌ ای است در شمال تهرانپارس که جز منطقه ۴ تهران محسوب می‌شود. در قدیم که از مناطق آباد شمیران بوده، در این محله قنات‌های گسترده‌ای وجود داشته و به همین دلیل هم نام این منطقه قنات کوثر گذاشته شد. این محله از شمال به بزرگراه شهید بابایی، از جنوب به بزرگراه شهید زین‌الدین، از شرق به بزرگراه شهید باقری و از غرب به خیابان شکوفه مرتبط است. خیابان‌های اصلی محله قنات کوثر شامل بلوار مطهری و خیابان مسجد کوثر است و شامل سه ردیف شرقی، مرکزی و غربی به علاوه بلوک‌های شهرک امید است.

خطوط حمل و نقل عمومی
محله قنات کوثر در حال حاضر فاقد خط مترو می‌باشد ولی در برنامه‌های توسعه حمل و نقل ریلی تهران با ساخت خط ۱۰ مترو تهران و احداث ایستگاه متروی قنات کوثر در تقاطع بزرگراه شهید زین الدین و بزرگراه شهید باقری بسمت شمال ( بزرگراه شهید بابایی ، میدان نوبنیاد ، بزرگراه شهید صدر و پل پارک وی ) و غرب تهران ( سعادت آباد ، پونک ، شمال منطقه ۵ و منطقه ۲۲ تا وردآورد ) دارای خط و ایستگاه مترو خواهد شد.

تنها خط اتوبوس‌رانی منطقه عبارتست از:

خط ۲۲۳ از شهرک پارس به میدان رسالت (در مسیر توحید، پارک پلیس، قنات کوثر، سراج، سی متری دوم، تکاوران، دلاوران و هنگام)
موقعیت محله
محله قنات کوثر با وسعت ۱۸۱۹۵۶۸ مترمربع در ناحیه ۹ شهرداری منطقه۴ تهران واقع شده‌است و از شمال با حریم منطقه ۴ شهرداری تهران، از جنوب با محله تهران پارس غربی، از طرف شرق با محله مجید آباد و از طرف غرب با محله قاسم‌آباد- ده نارمک همسایه می‌باشد.

گسترش محله
چهره این محله پس از تقسیمات سال ۱۳۸۷ تقریباً دگرگون شد و وسعت آن بسیار افزایش یافت. در حال حاضر قنات کوثر از شمال به بزرگراه شهید بابایی، از جنوب به بزرگراه شهید زین الدین، از شرق به بزرگراه شهید باقری و از طرف غرب نیز به بلوار گلستان ـ خیابان بوستان غربی ـ خیابان شکوفه محدود می‌شود و ۱۹۸۶۵ نفر جمعیت ساکن این محله می‌باشند. تا قبل از این تقسیمات محله قنات کوثر با وسعتی کمتر از حال حاضر از شمال به خیابان استقلال، از جنوب به بزرگراه شهید زین الدین ، از شرق به بزرگراه شهید باقری و از سمت غرب به خیابان شکوفه منتهی می‌شد و ۳۷۳۸۰ نفر در این محله سکونت داشتند.

سرویس دوره ای آسانسور در خاک سفید

خاک‌سفید (گلشن)، محله‌ای واقع در شرق تهرانپارس حد فاصل خیابان احسان تا میدان پروین با وسعت تقریبی ۴۹۳ هکتار و جمعیتی بالغ بر ۱۴۶۰۰۰ نفر است محله خاک سفید دارای ۳ بخش است که بخش جنوبی ان میدان ولفجر بخش مرکزی تپه و سرتپه و بخش شمالی میدان رهبر است. خاک سفید از سمت جنوب به خیابان جشنواره و از سمت غرب به خیابان۱۳۷ و از سمت شرق به ۳۵ متری احسان منتهی می‌شود. به دلیل اینکه در خاک سفید مانند اغلب روستاهای تهرانپارس کشاورزی نمی‌شد و زمین آن غیر قابل کشت بود، خاک سفید می‌گفتند. نام محله خاک سفید به محله گلشن تغییر نام پیدا کرده و قسمتی از بزرگراه همت هم در این محله قراردارد حدفاصل حدود چهار راه استخر تا خیابان احسان در قدیم به نام خیابان وفادار شناخته شده بود که این محله را به دوقسمت تقسیم کرد قسمت شمال بزرگراه همت را خاک سفید شمالی هم می‌گویند. درشمال میدان رهبر به فاصله چندصدمتری میدان ابوذر قراردارد. زمین‌های خاک سفیدپس از انقلاب توسط مردم شهرستانها تصرف شد، این محله دارای یک خیابان اصلی می‌باشد که نام آن خیابان امین است و خیابان ۳۵ متری احسان. خیابان امین با عبور از تپه و سرتپه به میدان رهبر و خیابان احسان به اتوبان بابایی منتهی می‌شوند. خیابان امین هم اکنون مهمترین خیابان محله ودرواقع بازار آنجا می‌باشد. میدان تختی خیابان بهارآزادی خیابان الله اکبر خیابان انقلاب شمالی و جنوبی خیابان ۲۲ بهمن( ساعت‌سازی) بیست متری امیر خیابان طالقانی زمرد از خیابانهای مهم محله خاک سفید است.

سرویس و تعمیرات آسانسور لویزان

لویزان واقع در منطقه ۴ شهرداری تهران از روستاهای قدیمی شمیرانات ، از شمال به ازگل، از جنوب به تپه‌های شمس‌آباد، از غرب به حسین‌آباد و از شرق به شیان محدود می‌شود نام لویزان ریشه در باغات بادام این منطقه دارد ، باتوجه به انبوهی باغ بادام در این منطقه (همچنان کوچه باغ بادومی مرسوم است)) و بعد از حمله اعراب و اسکان در این منطقه خوش آب و هوا و پر از باغ و درختان بادام نام این منطقه به عربی لوز ان ((معنی بادام به عربی لوز میشود)) نام گرفت و به مرور زمان گویش آن به لویزان چرخیده است. لویزان در لغت به معنی محل غله کوفته و هنوز از کاه جدا نشده‌است. در ترکیب له آویزان به معنی محل تهیه شراب انگوری است و تلفظ آن به صورت لویشان آمده است

شغل اهالی محل در دوران گذشته علاوه بر زراعت و گاوداری، اشتغال در کارخانه اسلحه سازی و صنایع نظامی بوده و خانه‌های سازمانی لویزان، معروف به «چهارصد دستگاه»، مخصوص کارمندان ارتش هست که در شمال این منطقه واقع می باشد. منوچهر ستوده دربارهٔ لویزان می‌نویسد:

لویزان از دهکده‌های قدیمی شمیران و در شمال شرقی مبارک‌آباد است. در شش کیلومتری شرق تجریش است و از شمال به ازگل و از جنوب به شمس‌آباد و از غرب به حسین‌آباد و از شرق به شیان محدود می‌شود. اراضی این ده متعلق به آقای هروی(بصیرالدوله) است. جمعیت این ده ۸۵۷ تن مرد و ۴۵۵ تن زن است که جمعاً به ۱۳۱۲ تن می‌رسند و بیشتر افراد بومی هستند. در جنوب شرقی ده تپه‌ای است که گورستان عمومی ده است و مرقد امام زاده‌ای بر بالای تپه است. محصولات این دهکده غلات و حبوبات است. توت فرنگی و گیلاس دارد. محلی‌ها به گاوداری مشغولند. آب بهاره رودخانه شاه آباد به این‌جا می‌رسد و اهالی از آن استفاده می‌کنند. در شرق این آبادی چهارصد دستگاه ساختمان برای کارمندان و درجه داران ارتش ساخته شده‌است (ستوده، ۱۳۷۴: ۷۴۳).

همچنین در کتاب تهران در گذشته و حال آمده‌است: اراضی لویزان قسمتی در محدوده ۲۵ ساله افتاده و قسمتی خارج از محدوده است. جمعیتش در فرهنگ جغرافیایی ایران ۵۰۸ تن، و در فرهنگ آبادی‌های کشور ۱۹۱۰ تن در۳۸۰ خانوار ذکر گردیده‌است. سبب این اختلاف توسعه روزافزون این آبادی است. شغل اهالی زراعت است و جمعی در مهمات سازی ارتش کار می‌کنند (کریمان، ۱۳۵۵ :۴۴۰).

دو رشته قنات موجود که باغ‌های منطقه را سیراب می‌کرده‌است، عبارت است از قنات مبارک‌آباد و حاج قاسمی. حمام قدیمی لویزان با توجه به بازسازی فعلاً به صورت خصوصی بر پا است.

از مکان‌های مهم لویزان می‌توان از دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، امامزاده پنج تن، پارک جنگلی لویزان، شهرک شهید فلاحی شهرک لویزان ۳ نام برد.

اماکن آموزشی لویزان به ترتیب مقطع: دبستانهای دولتی پسرانه عمار و طلایه داران و دبستان دولتی دخترانه حقیقت. دبستان‌های غیرانتفاعی ادب، متوسطه دوره اول دخترانه رحمانعلی شعبانی. متوسطه دوره اول غیرانتفاعی پسرانه ادب و شهیدان رضائیان. متوسطه دوره دوم دولتی دخترانه حضرت زهرا س و متوسطه دوره دوم غیرانتفاعی پسرانه ادب را می‌توان نام برد.

درمانگاه مرحوم مبارکی که بصورت وقف ساخته شده و در اختیار اهالی لویزان میباشد .

امام زاده لویزان در کتاب جغرافیای تاریخی شمیران این گونه معرفی شده‌است:

بر فراز تپه‌ای که در مشرق جاده بین تهران و کوه پایه‌های شمال شرقی شهر قرار دارد، آن جا که آبادی شمس‌آباد تمام می‌شود و خانه‌ها و باغ‌های لویزان آغاز می‌گردد، بقعه‌ای به نظر می‌رسد که ساختمان اصلی آن بنا ی چهارگوشی با پوشش گنبد ی است به طول و عرض خارجی قریب ده متر و محوطه داخلی آن از هر طرف بیش از هفت متر است. اصل بقعه یقیناً بنای قدیمی ساده بوده که تقریباً به همان حال نگهداری شده‌است و در عهد قاجاریه بر چهار طرف آن ایوان ساده افزوده روی تمام بنا را شیروانی زده‌اند. مطابق آنچه از زیارت نامه این بقعه به زحمت بر می‌آید. این‌جا مرقد چهار برادر به نام‌های سالم، ابوطالب، رضا و رحیم پسران شیث فرزند کاظم فرزند علی بن الحسین زین العابدین می‌باشد. ضریح مشبکی به طرز موسوم به جعفری و سبز رنگ به طول کمتر از سه و عرض بیش از دو متر دارد و اهمیت صنعتی و تاریخی در این بقعه مشاهده نمی‌شود ولی موقعیت زیبا و منظره دل پسند آن که مشرف به‌آبادی‌های مختلف شمیران است جلب توجه می‌نماید.

بنای این بقعه در سال 1373 با همت اهالی لویزان و همکاری اداره اوقاف و امور خیریه بازسازی گردید . نمای بیرونی آن کاشیکاری و نمای داخلی حرم با آئینه کاری هفت رنگ آن زیبایی خاصی به این بقعه بخشیده است .

پیرامون حرم این امامزادگان آرامستان قرار دارد . در قسمت شمالی حرم این امامزادگان مزار 166 شهید قرار دارد شهدای دفاع مقدس ، ترور ، حمله موشکی ، شهدای منا ، جانبازان شهید و … قرار دارد . اگر چه تمام افراد بخاک سپرده شده در این آرامستان دارای ارزش و اعتبار خاص هستند اما در میان شهدای بخاک خفته مزار افراد شاخصی مانند شهید محسن رضائیان خلبان هواپیمای مسافر بری ایران که در خلیج فارس مورد اصابت موشک قرار گرفت ، شهید براتی فردوئی معاونت فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، شهید رکن آبادی از شهدای منا و هشت خانواده دو شهید و در قسمت دیگر این آرامستان مزار مرحوم ابوالشهید علی اربابی استاد تلاوت قرآن و مرحومه پریرخ دادستان مادر مشاوره ایران بچشم میخورد . در میان افراد شاخص میتوان به مرحوم غلامحسین عسکری اشاره کرد که داور بین‌المللی کشتی ایران ، پیشکسوت کشتی و پیشکسوت ورزش زورخانه‌ای بود.

لوله بازکنی و تخلیه چاه مجیدآباد

مجیدآباد، از محلات شمال شرق شهر تهران است که در منطقه ۴ شهرداری تهران واقع شده است. این محله از غرب به بزرگراه شهید باقری و محله قنات کوثر، از جنوب به بزرگراه شهید زین الدین و محله تهرانپارس، از شرق به خیابان استخر و از شمال به بزرگراه شهید بابایی منتهی می‌گردد. در این محله شهرک‌های مختلفی نظیر شهرک پارس، شهرک فرهنگیان و شهرک کاج وجود دارد. در ضمن یکی از بزرگترین بوستان های تهران به نام بوستان پلیس از سال ۱۳۸۲ در این محله افتتاح و از تمام نقاط تهران مراجعه کننده دارد .

تاریخچه
مجیدآباد در واقع یکی از روستاهای اطراف تهران قدیم بوده است. مالک روستای مجیدآباد از ملاکان و متولان زرتشتی تهران به نام ارباب هرمز بوده که بیشتر زمین های تهرانپارس نیز جزو املاک او بشمار می رفته است. طی سالیان دراز نیز نام این منطقه تغییری نداشته و اکنون با نام محله مجیدآباد شناخته می شود. روستای مجیدآباد جزو شمیرانات محسوب میشد که در فاصله دوازده کیلومتری جنوب شرق تجریش و سه کیلومتری شمال جاده تهران-دماوند قرار داشت. روستای مجیدآباد دارای دو رشته قنات پرآب بوده و باغ بزرگی به نام باغ اناری در آن وجود داشت. همچنین بنظر می رسد نام این روستا از مالک اولیه آن به نام عبدالمجید میرزا عین الدوله صدراعظم دربار قاجار گرفته شده است.

معایب و محاسن محله
از مشکلات خاصی که در این محله بالاخص پس از افتتاح بزرگراه شهید زین الدین نمایان گشت دسترسی غیر ایمن و غیر فنی از خیابان توحید (شهیدان قزوینی) به بزرگراه زین الدین در جنب پارک پلیس بود که بعلت بی‌توجهی و عدم آینده نگری شهروندان ساکن در این حوالی و عدم پیگیری توسط مسئولین ذی‌ربط در شهرداری منطقه ۴ در زمان احداث بزرگراه به آن توجهی نشد و بعلت حوادث و تصادفات در فروردین ۱۳۹۱ توسط راهنمایی و رانندگی مسدود گردید که بعلت تجمع و اعتراض ساکنان این امر در همان روز متوقف شد [۴]و تا در نهایت با طرح‌های ارائه شده توسط یکی از شهروندان (آقای ح – معصومی) به معاونت حمل و نقل و ترافیک (مرکز) و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران با اصلاح هندسی این محل طی دو مرحله ابتدا در پاییز سال ۱۳۹۲ راستگرد خیابان توحید به راستگرد (رمپ) شرق زین الدین به شمال باقری متصل و در نهایت در ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ از راستگرد (رمپ) یاد شده دسترسی از مابین فضای سبز لوپ ضلع شمال شرقی پل قنات کوثر به غرب بزرگراه زین الدین ایجاد می‌گردد. مجموعه طرح اجرا شده در نوع خود کم‌نظیر بوده و با پیگیری شهروند مسئول و پشتوانه مهندسی و عمرانی مناسب، این مهم تحقق پذیرفته‌است.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب منزل و محل کار در پاسداران

خیابان پاسداران نام یکی از خیابان‌های طولانی شمال تهران است.

این خیابان که جهت شمالی-جنوبی دارد، مرز میان منطقه‌های ۳ و ۴ شهرداری تهران است و شمال آن در منطقه ۱ شهرداری تهران قرار گرفته‌است. خیابان پاسداران در جنوب بزرگراه همت، از خیابان شریعتی در تقاطعی موسوم به «سه‌راه ضرابخانه» آغاز شده، در میانه راه به «سه‌راه اختیاریه» و «چهارراه پاسداران» (تقاطع خیابان دولت) رسیده و سپس با گذر از میدان نوبنیاد و پل پاسداران، به منطقه ۱ شهرداری تهران وارد شده و پس از عبور از «چهارراه فرمانیه»، سه‌راه اقدسیه و بوستان نیاوران، در شمالی‌ترین قسمت خود به میدان نیاوران منتهی می‌شود.

این خیابان با طول نزدیک به ۹ کیلومتر از سه‌راه ضرابخانه تا خیابان گل نبی یکطرفه به سمت شمال بوده، سپس تا میدان نوبنیاد دوطرفه می‌شود. پس از آن از میدان نوبنیاد تا سه‌راه اقدسیه یکطرفه به سمت جنوب است و در آخر از سه راه اقدسیه تا میدان نیاوران دوطرفه می‌باشد.

محله پاسداران در استان تهران و در محدوده‌ی شمال شرقی شهر تهران واقع شده است. این محله در منطقه ۴ شهر تهران قرار گرفته است و از شمال با خیابان پاسداران، خیابان کلاهدوز و بزرگراه صدر، از شرق با بزرگراه صیاد شیرازی و خیابان جلالی، از جنوب با خیابان سروستان نهم، خیابان توحیدی و بزرگراه همت و از غرب با خیابان نیستان چهارم محدود شده است و با محله‌های ‌حسین آباد، اختیاریه، مهران، دروس، فرمانیه، اراج، کاظم آباد، قبا، کوی نوبنیاد مجاورت دارد.
این محله در محدوده‌ی طرح ترافیک و زوج و فرد نیست و از اماکن مهم این محله می‌توان به رستوران ایتالیایی جنارو، رستوران لانژ کاپیتان، مرکز خرید پریس سنتر، رستوران اشکبوس، رستوران قصرالضیافه، رستوران دارینا، استخر یاس بانوان، بوستان سبز، رستوران سنتی صفویه و بوستان همیشه بهار اشاره کرد.

محله‌های منطقه پاسداران
لوله بازکنی و تخلیه چاه مبارک‌آباد
لوله بازکنی و تخلیه چاه حسین‌آباد
لوله بازکنی و تخلیه چاه ساقدوش (افشاری)
لوله بازکنی و تخلیه چاه ضرابخانه
لوله بازکنی و تخلیه چاه چالهرز
لوله بازکنی و تخلیه چاه گلستان
لوله بازکنی و تخلیه چاه احتشامیه
لوله بازکنی و تخلیه چاه پاسداران
لوله بازکنی و تخلیه چاه هروی
لوله بازکنی و تخلیه چاه اختیاریه
لوله بازکنی و تخلیه چاه شهرک شهید چمران
لوله بازکنی و تخلیه چاه فرمانیه
لوله بازکنی و تخلیه چاه اقدسیه
لوله بازکنی و تخلیه چاه صاحبقرانیه
لوله بازکنی و تخلیه چاه حصار بوعلی
لوله بازکنی و تخلیه چاه دروس

لوله بازکنی و تخلیه چاه در حسین آباد

محله حسین آباد در استان تهران و در محدوده‌ی شمال شرقی شهر تهران واقع شده است. این محله در منطقه ۴ شهر تهران قرار گرفته است و از شمال با طبقه‌ی دوم بزرگراه صدر و بزرگراه صدر، از شرق با بزرگراه امام علی، بزرگراه بابایی، خیابان رحیم پور و خیابان مبارکی، از جنوب با بزرگراه زین الدین و خیابان استاد حسن بنا و از غرب با بزرگراه صیاد شیرازی و خیابان توحیدی محدود شده است و با محله‌های ‌لویزان، ازگل، پاسداران، شمیران نو، مجیدیه، مهران، اراج، کاظم آباد، کوی نوبنیاد مجاورت دارد.
این محله در محدوده‌ی طرح ترافیک و زوج و فرد نیست و از اماکن مهم این محله می‌توان به مجتمع تجاری هروی سنتر، مرکز تجاری گلستان میدان هروی، بوستان صدف، مجتمع تجاری الماس هروی، پردیس سینمایی هروی سنتر، رستوران آروما، بوستان تولد، بازار میوه و تره بار هروی، مجتمع تجاری مایسا و بوستان ارکیده اشاره کرد.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در دانشگاه علم و صنعت

محله دانشگاه علم و صنعت در استان تهران و در محدوده‌ی شرقی شهر تهران واقع شده است. این محله در منطقه ۴ شهر تهران قرار گرفته است و از شمال با خیابان دلاوران و میدان الغدیر، از شرق با بلوار طباطبایی نسب و خیابان زفرقندی، از جنوب با خیابان فرجام و بزرگراه باقری و از غرب با خیابان هنگام محدود شده است و با محله‌های ‌تهرانپارس غربی، شمیران نو، اوقاف، نارمک مجاورت دارد.
این محله در محدوده‌ی طرح ترافیک و زوج و فرد نیست و از اماکن مهم این محله می‌توان به رستوران نادر، مجتمع تجاری یاس هنگام، بوستان سمیه، پارک محله دانشگاه علم و صنعت، بوستان صد، استخر سر پوشیده، سیستم های صوتی و امنیتی صد و بیست و یک، بوستان شکوفه، پارک سید الشهدا و پارک محله دانشگاه علم و صنعت اشاره کرد.

محله مهران در استان تهران و در محدوده‌ی شرقی شهر تهران واقع شده است. این محله در منطقه ۴ شهر تهران قرار گرفته است و از شمال با بزرگراه همت، از شرق با بزرگراه صیاد شیرازی، از جنوب با بزرگراه سردار سلیمانی و از غرب با خیابان دکتر شریعتی، خیابان میرمطهری، خیابان علی بخشی و خیابان آذرشهر محدود شده است و با محله‌های ‌حسین آباد، پاسداران، نیلوفر، سید خندان، دبستان، کاظم آباد، قبا مجاورت دارد.
این محله دارای محدوده‌ی زوج و فرد می‌باشد و از اماکن مهم این محله می‌توان به بوستان رسالت، پارک، رستوران آنیل، کافه رستوران رئال، بوستان سنگسر، بوستان نارنج، بوستان احسان، رستوران دیم، بوستان پایدارفرد و بوستان خواجه عبدالله انصاری اشاره کرد.

لوله بازکنی و تخلیه چاه نارمک

محله نارمک شمالی در استان تهران و در محدوده‌ی شرقی شهر تهران واقع شده است. این محله در منطقه ۸ شهر تهران قرار گرفته است و از شمال با بزرگراه سردار سلیمانی، خیابان هنگام و خیابان حیدرخانی، از شرق با خیابان صادقی، بزرگراه سردار سلیمانی شرق، بزرگراه باقری و بزرگراه سردار سلیمانی غرب، از جنوب با خیابان جانبازان شرقی و خیابان رودباری و از غرب با میدان هلال احمر، خیابان جانبازان غربی و بزرگراه امام علی محدود شده است و با محله‌های ‌تهرانپارس غربی، مجیدیه، تهرانپارس، فدک، کرمان، دردشت، مدائن، هفت حوض، نارمک، نارمک شرقی مجاورت دارد.
این محله در محدوده‌ی طرح ترافیک و زوج و فرد نیست و از اماکن مهم این محله می‌توان به مرکز خرید نبوت، رستوران پیتزا پرپروک، مجتمع تجاری امرالد استار، استخر دلفین نارمک، بوستان معلم، بوستان گلدار، بوستان اسلام پناه، مرکز خرید قائم لباس هندی و رومیزی تاج محل، بوستان هلال احمر و بوستان خبرنگار اشاره کرد.

لوله بازکنی و تخلیه چاه و رفع گرفتگی لوله فاضلاب منزل و محل کار در اوقاف

محله اوقاف در استان تهران و در محدوده‌ی شرقی شهر تهران واقع شده است. این محله در منطقه ۴ شهر تهران قرار گرفته است و از شمال با خیابان هنگام و بزرگراه زین الدین، از شرق با بلوار طباطبایی نسب و بلوار شهید حسینی، از جنوب با خیابان زفرقندی و از غرب با میدان الغدیر و خیابان دلاوران محدود شده است و با محله‌های ‌لویزان، قاسم آباد، تهرانپارس غربی، شمیران نو، دانشگاه علم و صنعت، قنات کوثر مجاورت دارد.
این محله در محدوده‌ی طرح ترافیک و زوج و فرد نیست و از اماکن مهم این محله می‌توان به بوستان نوفل لوشاتو، بوستان دانش، رستوران سنتی چهلستون، بوستان سراج، استخر شهید طوقانی، بوستان آویسا، پارک والائیان، بوستان حسام، بوستان عنبرستانی و پارک دوازده متری دوم اشاره کرد.

لوله بازکنی و تخلیه چاه کوهسار

محله کوهسار در استان تهران و در محدوده‌ی شمال غربی شهر تهران واقع شده است. این محله در منطقه ۵ شهر تهران قرار گرفته است و از شرق با بلوار سیمون بولیوار و بزرگراه باکری، از جنوب با میدان اول شهران، بزرگراه آبشناسان، بلوار شهران و خیابان نظری و از غرب با خیابان جاده سولقان، میدان بهاران، خیابان کوهسار و خیابان بهاران یکم محدود شده است و با محله‌های ‌جنت آباد شمالی، بهاران، جنت آباد مرکزی، حصارک، کن، شهران جنوبی مجاورت دارد.
این محله در محدوده‌ی طرح ترافیک و زوج و فرد نیست و از اماکن مهم این محله می‌توان به باغ رستوران آبی، بازار میوه و تره بار شهران، مرکز خرید سامان، بوستان نیما یوشیج، شنبه بازار شهران، پارک محله کوهسار، بوستان بهار آزادی، بوستان سهند، رستوران بام کوهسار و پارک محله کوهسار اشاره کرد.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در منطقه 4

در مناطق مختلف منطقه 4 رفع گرفتگی لوله فاضلاب منزل و محل کار توسط لوله بازکنی مقصود انجام میگیرد

 

Call Now Button