جمعه, اردیبهشت ۲۸

لوله بازکنی و تخلیه چاه در منطقه 6 تهران

لوله بازکنی و تخلیه چاه در منطقه 6

منطقه ۶ شهرداری تهران یکی از مناطق شهری تهران است. این منطقه از شمال به بزرگراه همت از غرب به بزرگراه چمران از شرق به بزرگراه مدرس و خیابان مفتح و همچنین از جنوب به خیابان انقلاب محدود می‌شود.

این منطقه در قسمت شمالی حوزه مرکزی شهر قرار گرفته‌است. منطقه شش به لحاظ موقعیت جغرافیایی از سمت شمال به منطقه سه از شرق به منطقه هفت از جنوب به مناطق منطقه ده، منطقه یازده، منطقه دوازده و از غرب به منطقه دو محدود می‌شود. این منطقه از سمت غرب، شرق شمال با سه بزرگراه اصلی تهران یعنی چمران، مدرس، همت و از جنوب به بزرگترین محور شرقی غربی شهر یعنی خیابان انقلاب محدود شده‌است.

این منطقه به لحاظ هندسی به‌طور تقریبی در مرکزیت جغرافیایی شهر تهران قرار گرفته‌است. منطقه شش شامل ۶ ناحیه و ۱۴ محله می‌باشد.مساحت این منطقه ۴۵/۲۱۳۸ وسعت آن ۲۱۳۷ هکتار است.از مهمترین محله‌های واقع در این منطقه می‌توان به محله‌های جهاد، جمالزاده، سنایی، وصال، امیرآباد، یوسف آباد، بهجت آباد اشاره کرد. بافت این منطقه بیشتر از بخش‌های اداری و تجاری تشکیل شده و به همین جهت این منطقه از دیرباز به عنوان یکی از مناطق درآمدزایی تهران به حساب می‌آید.

از مهم‌ترین اماکن و پارک‌ها این منطقه می‌توان به پارک لاله، پارک ساعی، پارک نظامی گنجوی، کلیسای مریم مقدس، موزه هنرهای معاصر و همچنین دانشگاه امیر کبیر دانشگاه تهران، دانشکده اقتصاد علامه و دانشکده مدیریت خوارزمی… اشاره کرد.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در منطقه 6

منطقه ۶ از سویی به لحاظ هندسی به‌طور تقریبی در مرکزیت جغرافیایی شهر تهران قرار گرفته و از سوی دیگر به لحاظ موقعیت و همجواری با مرکز ثقل قدیمی شهر، تحت تأثیر اقداماتی که پهلوی اول در خصوص توسعه تهران انجام داد. در این بخش به توضیح دربارهٔ محدوده، جمعیت و وسعت، مزیت و نظایر این پرداخته می‌شود.

محدوده

منطقه شش شهرداری تهران، از مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در قسمت شمالی حوزه مرکزی شهر قرار گرفته‌است. منطقه شش به لحاظ موقعیت جغرافیایی از سمت شمال به منطقه سه از شرق به منطقه هفت از جنوب به مناطق منطقه ده، منطقه یازده، منطقه دوازده و از غرب به منطقه دو محدود می‌شود.

این منطقه از سمت غرب، شرق شمال با سه بزرگراه اصلی تهران یعنی چمران، مدرس، همت و از جنوب به بزرگترین محور شرقی غربی شهر یعنی خیابان انقلاب محدود شده‌است. این منطقه به لحاظ هندسی به‌طور تقریبی در مرکزیت جغرافیایی شهر تهران قرار گرفته‌است.

منطقه شش به لحاظ هندسی به‌طور تقریبی در مرکزیت جغرافیایی شهر تهران قرار گرفته‌است. از جهت دیگر به لحاظ موقعیت و همجواری با مرکز صلح و قدیمی شهر یعنی ناحیه بازار تهران، میدان ارگ و توپخانه تحت تأثیر اقدامات پهلوی اول در خصوص توسعه شهر تهران انجام داد. با انتقال حرکت تدریجی موقعیت مرکز شهر تهران به سمت شمال و شمال غربی از دهه چهل مرکزیت فضایی – فعالیتی پیدا کرد.

در این میان احداث نهادهایی مانند وزارت کشاورزی در بلوار کشاورز و نیز تأسیس ساختمان‌های اداری در محورهای طالقانی – ایرانشهر منطقه موقعیت مضاعف مرکزی به خود گرفت. از سویی محورهای استراتژیک ولیعصر و انقلاب به عنوان ستون فقرات اصلی تهران اجرا شد که عملاً استخوان‌بندی کالبدی منطقه را نیز شکل داده‌است

 لوله بازکنی و تخلیه چاه در امیر آباد

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در امیر آباد

اَمیرآباد یکی از محله‌های مرکزی شهر تهران است. امیرآباد در منطقه ۶ شهرداری تهران واقع شده و نام خیابان اصلی آن خیابان کارگرشمالی (خیابان امیرآباد) است. خیابان کارگر یکی از خیابان های اصلی و بزرگ تهران است که از بزرگراه همت و شهرک ولفجر و محدوده انرژی اتمی شروع می‌شود تا میدان و ایستگاه راه آهن تهران امتداد دارد. بعد از انقلاب ۱۳۵۷ نام خیابان امیرآباد به خیابان کارگر شمالی تغییر پیدا کرد.

بیمارستان شریعتی در امیرآباد

امیرآباد از سوی شرق به بزرگراه کردستان و محله یوسف‌آباد، از سوی غرب به بزرگراه چمران و محله گیشا، از شمال به بزرگراه شهید همت و محله ده ونک و از سوی جنوب به بلوار کشاورز یا آب کرج سابق محدود می‌شود.

بخش‌های متعددی از دانشگاه تهران در این محدوده واقع شده‌اند؛ از آن جمله می‌توان به دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده اقتصاد، دانشکده مدیریت، پردیس شماره ۲ دانشکده‌های فنی، دانشکده فیزیک و دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی اشاره کرد. ورزشگاه دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران و مؤسسه چاپ و انتشارات دانشگاه تهران از اماکن مهم آن هستند.

علاوه بر بخش‌هایی از دانشگاه تهران، پردیس دانشگاه تربیت مدرس نیز در این محله واقع شده است.همچنین سازمان انرژی اتمی ایران و راکتور تحقیقاتی تهران در شمال این محله قرار دارد.

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در امیرآباد

بیمارستان قلب تهران، بیمارستان دکتر شریعتی تهران و کلینیک تخصصی دندان پزشکی ۶۰۰ ارتش نیز در امیرآباد است

مجموعه برج‌های سه‌گانه مسکونی آ.اس. پ و مراکز تفریحی و خرید مجاور آن و همچنین برج بین‌المللی تهران به ارتفاع ۱۶۲ متر، در ۵۶ طبقه که بلندترین برج مسکونی ایران می‌باشد؛ در شمال این محله واقع شده‌اند.از مراکز دیدنی، تفریحی و رفاهی این محله نیز می‌توان به پارک لاله، مرکز خرید لاله، بازارچه لاله، موزه هنرهای معاصر و موزه فرش اشاره کرد.

همچنین هتل بین‌المللی لاله (اینترکنتیننتال سابق) در مجاورت پارک لاله و هتل بین‌المللی اسپیناس خلیج فارس در بلوار کشاورز و در این محلهِ تهران واقع شده‌اند.از مراکز ورزشی امیرآباد علاوه بر ورزشگاه دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران، می‌توان مجموعه ورزشی خورشید ایرانیان در بلوار آزادگان (شیخ بهایی جنوبی) و مجموعه ورزشی صدف در انتهای خیابان کارگر شمالی در اول ورودی شهرک ولفجر را نام برد.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در بحجت آباد

بـِهجَت‌آباد نام محله‌ای در مرکز شهر تهران است که در محدوده شهرداری منطقه۶ قرار دارد. محله بهجت‌آباد به شکل یک سه‌گوش در میان خیابان ولی عصر (پهلوی سابق) و بلوار کریمخان زند و نقطه برخورد آن‌ها در میدان ولی عصر، قرار گرفته‌است. ساختمان‌های مسکونی چندین‌طبقه درون این محله نیز با نام آپارتمان‌های بهجت‌آباد معروفند. آپارتمان‌های بهجت آباد که با نام مجموعه بهجت‌آباد هم شناخته می‌شوند به همراه آپارتمان‌های ساعی جزو نخستین بناهای بلند مسکونی در ایران هستند که بین سال‌های ۱۳۴۳ تا ۱۳۴۹، بین خیابان حافظ و خیابان ولیعصر

لوله بازکنی و تخلیه چاه

یوسِف‌آباد یکی از محله‌های اصیل ، قدیمی و معروف تهران است که در منطقهٔ ۶ شهرداری تهران واقع شده‌است.این محله به دلیل نزدیکی به مرکز شهر ، بافت ترکیبی آپارتمانی و ویلایی و شهر سازی مدرن با حفظ بافت سنتی ، بین ساکنان تهران ، از محبوبیت بالایی برخوردار است. این محله از غرب به بزرگراه کردستان و محلهٔ امیرآباد، از شرق به خیابان ولی‌عصر و محلهٔ عباس‌آباد، از شمال به بزرگراه شهید همت و محلهٔ ونک و از جنوب به خیابان دکتر فاطمی و دوراهی یوسف‌آباد محدود می‌شود

خیابان‌های مهم
خیابان ولیعصر
خیابان حافظ
خیابان استاد نجات الهی
بلوار کریم‌خان زند (تهران)
خیابان شهید مطهری
خیابان میرزای شیرازی
خیابان زرتشت
خیابان لارستان
خیابان سربداران
خیابان شهید دکتر عضدی

لوله بازکنی و تخلیه چاه یوسف آباد

خیابان‌های اصلی این محله عبارتند از خیابان سید جمال الدین اسدآبادی (خیابان یوسف آباد)، خیابان مستوفی که اخیراً به خیابان عبدالمجید اکبری تغییر نام داده‌است،

خیابان شهید جهان آرا (خیابان دوم ژوئن)، خیابان مهرام (مدبر)، خیابان بیستون و خیابان چهلستون، خیابان شصت و چهارم که اخیراً به خیابان استاد محمد بهمن بیگی تغییر نام داده‌است، خیابان فتحی شقاقی (خیابان هشتم یوسف آباد)، خیابان کاج شمالی و خیابان ابن سینا.

لوله بازکنی و تخلیه چاه  اسدآبادی

خیابان سید جمال الدین اسدآبادی شلوغ‌ترین خیابان این محله‌است

و بیشتر واحدهای اطراف آن را واحدهای تجاری و مغازه‌ها تشکیل می‌دهند.بزرگترین میدان این محله میدان سید جمال‌الدین اسدآبادی است که پیش از انقلاب اسلامی، میدان کلانتری نام داشته‌است که آن به خاطر وجود کلانتری یوسف آباد در جنوب شرقی این میدان است.در شمال شرقی میدان کلانتری، ساختمان شهرداری منطقه ۶ واقع شده‌است.

میدان کلانتری یوسف آباد دارای آبنمای قوسی است.سایر میدان‌های این محله عبارتند از میدان فرهنگ (با میدان فرهنگ سعادت‌آباد اشتباه نشود) و میدان سلماس (فرح بخش سابق)

لوله بازکنی و تخلیه چاه ایرانشهر

محله ایرانشهر در استان تهران و در محدوده‌ی مرکزی شهر تهران واقع شده است.

این محله در منطقه ۶ شهر تهران قرار گرفته است و از شمال با خیابان مفتح و بلوار کریمخان، از شرق با خیابان مفتح جنوبی و از جنوب با میدان فردوسی، خیابان انقلاب و خیابان سپهبد قرنی محدود شده است

و با محله‌های ‌فردوسی، بهارستان، سنایی، بهجت آباد، نجات اللهی، خاقانی مجاورت دارد.
این محله در محدوده‌ی طرح ترافیک و زوج و فرد می‌باشد و از اماکن مهم این محله می‌توان به بوستان هنرمندان، رستوران پلو سفالی، رستوران خانه هنرمندان، هتل رستوران قناری، رستوران هندی تندور، رستوران هفت خوان شاندیز، کافه رستوران بام خانه، رستوران گیلانی می‌لاکوی، موزه شهدا و کافه رستوران سمیه اشاره کرد.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در ولیعصر

محله ولیعصر در استان تهران و در محدوده‌ی مرکزی شهر تهران واقع شده است. این محله در منطقه ۶ شهر تهران قرار گرفته است و از شمال با میدان ولیعصر و بلوار کریمخان، از شرق با خیابان حافظ، از جنوب با خیابان انقلاب و از غرب با بلوار کشاورز، خیابان فلسطین و میدان فلسطین محدود شده است

و با محله‌های ‌فردوسی، کشاورز، انقلاب، دانشگاه تهران، بهجت آباد، نجات اللهی مجاورت دارد.
این محله در محدوده‌ی طرح ترافیک و زوج و فرد می‌باشد و از اماکن مهم این محله می‌توان به استخر بزرگ چهار فصل و کلوپ ورزشی هتل پارسیان انقلاب، بازار کامپیوتر رضا، مجتمع تجاری اداری نور تهران، سینما فلسطین، هتل جهان، سینما قدس، هتل پارسا، کافه رستوران آهون، رستوران ایران ایتالیا و رستوران کوچینی اشاره کرد.

لوله بازکنی و تخلیه چاه دانشگاه تهران

محله دانشگاه تهران در استان تهران و در محدوده‌ی مرکزی شهر تهران واقع شده است. این محله در منطقه ۶ شهر تهران قرار گرفته است و از شمال با بلوار کشاورز و خیابان فلسطین، از شرق با میدان فلسطین، از جنوب با خیابان انقلاب و میدان انقلاب اسلامی و از غرب با خیابان کارگر شمالی محدود شده است

و با محله‌های ‌نصرت، کشاورز، انقلاب، جمالزاده مجاورت دارد.
این محله در محدوده‌ی طرح ترافیک و زوج و فرد می‌باشد و از اماکن مهم این محله می‌توان به سینما بهمن، سینما عصر جدید، سینما سپیده، هتل بلوار، کافه رستوران پنجره، کافه رستوران امید، رستوران بولوار، کافه رستوران عباس کافه، پردیس هنرهای زیبا و رستوران مسینه اشاره کرد.

لوله بازکنی و تخلیه چاه جمالزاده

محله جمالزاده در استان تهران و در محدوده‌ی مرکزی شهر تهران واقع شده است.

این محله در منطقه ۱۱ شهر تهران قرار گرفته است و از شمال با میدان انقلاب اسلامی، از جنوب با خیابان کارگر جنوبی و خیابان آذربایجان و از غرب با خیابان گلشن محدود شده است و با محله‌های ‌شیخ هادی، نصرت، میدان حر، انقلاب، دانشگاه تهران، جمهوری مجاورت دارد.
این محله دارای محدوده‌ی زوج و فرد می‌باشد

و از اماکن مهم این محله می‌توان به سینما مرکزی، بازار ایران، خانه موزه استاد حسین بهزاد، پاساژ تجاری دندانپزشکی کاوه، رستوران ماسوله، رستوران سالار محله جمالزاده، رستوران سالار محله جمالزاده، رستوران سیر تا پیاز، رستوران اسکندریه و رستوران طلا اشاره کرد.

لوله بازکنی و تخلیه چاه کشاورز

محله کشاورز در استان تهران و در محدوده‌ی مرکزی شهر تهران واقع شده است.

این محله در منطقه ۶ شهر تهران قرار گرفته است و از شمال با خیابان ولیعصر، خیابان دکتر فاطمی، خیابان شهید گمنام و میدان جهاد، از شرق با میدان ولیعصر، از جنوب با بلوار کشاورز و خیابان شانزدهم آذر و از غرب با خیابان کارگر شمالی محدود شده است

و با محله‌های ‌یوسف آباد، نصرت، شریعتی، دانشگاه تهران، فاطمی، بهجت آباد، جهاد مجاورت دارد.
این محله در محدوده‌ی طرح ترافیک و زوج و فرد می‌باشد و از اماکن مهم این محله می‌توان به بوستان لاله، سینما آفریقا، موزه فرش ایران، رستوران شاندرمن، بوستان جویبار، رستوران ستاره سراج، کافه رستوران کافه گیم پلی، رستوران ملاصدرا، رستوران کازابلانکا و مرکز خرید اهدا اشاره کرد.

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه سنایی

محله سنایی در استان تهران و در محدوده‌ی مرکزی شهر تهران واقع شده است. این محله در منطقه ۶ شهر تهران قرار گرفته است و از شرق با بزرگراه مدرس، خیابان مطهری و خیابان بهار شیراز، از جنوب با خیابان مفتح، خیابان مفتح جنوبی و بلوار کریمخان و از غرب با خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی و خیابان میرزای شیرازی محدود شده است و با محله‌های ‌نیلوفر، آرژانتین، عباس آباد، سهروردی، ایرانشهر، بهجت آباد، نجات اللهی، خاقانی مجاورت دارد.

لوله بازکنی و تخلیه چاه فاطمی

محله فاطمی در استان تهران و در محدوده‌ی مرکزی شهر تهران واقع شده است.

این محله در منطقه ۶ شهر تهران قرار گرفته است و از شمال با خیابان شهید گمنام، از شرق با میدان جهاد، از جنوب با خیابان دکتر فاطمی و از غرب با خیابان کارگر شمالی محدود شده است و با محله‌های ‌امیرآباد، نصرت، کشاورز، شریعتی، قزل قلعه، جهاد مجاورت دارد.
این محله دارای محدوده‌ی زوج و فرد می‌باشد

و از اماکن مهم این محله می‌توان به مرکز خرید لاله، رستوران ارکیده، رستوران دالون دراز، رستوران سیمرغ، رستوران منصور، بوستان گلها، پارک، پارک گلها، رستوران گل بانو و رستوران زیتون اشاره کرد.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در جهاد

محله جهاد در استان تهران و در محدوده‌ی مرکزی شهر تهران واقع شده است.

این محله در منطقه ۶ شهر تهران قرار گرفته است و از شمال با خیابان مهرام، خیابان بیستون و خیابان هجدهم، از شرق با خیابان اسد آبادی و خیابان ولیعصر، از جنوب با خیابان دکتر فاطمی، خیابان شهید گمنام، میدان جهاد و خیابان کاج جنوبی و از غرب با خیابان جهان آرا محدود شده است و با محله‌های ‌یوسف آباد، کشاورز، قزل قلعه، فاطمی، بهجت آباد مجاورت دارد.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در توانیر

محله توانیر در استان تهران و در محدوده‌ی مرکزی شهر تهران واقع شده است.

این محله در منطقه ۶ شهر تهران قرار گرفته است و از شمال با خیابان عباس پور و بزرگراه همت، از جنوب با خیابان ولیعصر و از غرب با خیابان اسدآبادی و خیابان اسد آبادی محدود شده است و با محله‌های ‌ونک، گاندی، یوسف آباد، آرژانتین مجاورت دارد.
این محله دارای محدوده‌ی زوج و فرد می‌باشد و از اماکن مهم این محله می‌توان به بوستان نظامی گنجوی، رستوران بیست تیک، رستوران حوض خونه، تالار و رستوران خانجان، بوستان دوستان، رستوران مزه، بوستان باغچه بان، پارک، بوستان نیلو و بوستان بعثت اشاره کرد.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در والفجر

محله شهرک والفجر در استان تهران و در محدوده‌ی مرکزی شهر تهران واقع شده است.

این محله در منطقه ۶ شهر تهران قرار گرفته است و از شمال با بزرگراه همت، از شرق با بزرگراه کردستان، از جنوب با بزرگراه حکیم و بلوار آزادگان جنوب و از غرب با خیابان کارگر شمالی و بزرگراه چمران محدود شده است و با محله‌های ‌شهرک غرب، ونک، کوی نصر، امیرآباد، یوسف آباد مجاورت دارد.
این محله دارای محدوده‌ی زوج و فرد می‌باشد و از اماکن مهم این محله می‌توان به استخر صدف، رستوران آنتروکت، مرکز خرید آ اس پ، رستوران لئون اکسپرس، رستوران واسابی، رستوران پنج دری، پارک مجتمع آ اس پ، بوستان ارغوان، پارک زیتون و پارک اشاره کرد.

لوله بازکنی و تخلیه چاه در آرژانتین

محله آرژانتین در استان تهران و در محدوده‌ی مرکزی شهر تهران واقع شده است. این محله در منطقه ۶ شهر تهران قرار گرفته است و از شمال با تونل رسالت، خیابان آویز، خیابان الوند و بزرگراه سردار سلیمانی، از شرق با بزرگراه مدرس، از جنوب با خیابان بهشتی، خیابان میرزای شیرازی و خیابان اکبری و از غرب با خیابان ولیعصر محدود شده است

و با محله‌های ‌نیلوفر، سید خندان، گاندی، یوسف آباد، عباس آباد، سنایی، بهجت آباد، توانیر مجاورت دارد.
این محله دارای محدوده‌ی زوج و فرد می‌باشد و از اماکن مهم این محله می‌توان به رستوان نایب وزرا، رستوران ارکیده، رستوران ایتالیایی بلامونیکا، بوستان ساعی، رستوران بیستانگو، پردیس سینمایی آزادی، کافه و رستوران بن ژور، مرکز خرید آفریقا، بوستان سیما و مرکز خرید آرژانتین اشاره کرد.

 

لوله بازکنی و تخلیه چاه در منطقه 6 تهران

لوله بازکنی و تخلیه چاه در منطقه 6

  لوله بازکنی و تخلیه چاه در نجات اللهی

لوله بازکنی و تخلیه چاه در ایرانشهر

لوله بازکنی و تخلیه چاه در پارک لاله

لوله بازکنی و تخلیه چاه در کشاورز غربی

لوله بازکنی و تخلیه چاه در نصرت ۱۶

لوله بازکنی و تخلیه چاه در آذر

لوله بازکنی و تخلیه چاه در سنایی

لوله بازکنی و تخلیه چاه در بهجت آباد

لوله بازکنی و تخلیه چاه در عباس آباد

لوله بازکنی و تخلیه چاه در قزل قلعه

لوله بازکنی و تخلیه چاه در سیندخت

لوله بازکنی و تخلیه چاه در گلها

لوله بازکنی و تخلیه چاه در شیراز جنوبی

لوله بازکنی و تخلیه چاه در گاندی

لوله بازکنی و تخلیه چاه در ساعی

لوله بازکنی و تخلیه چاه در یوسف آباد

لوله بازکنی و تخلیه چاه در جهاد

لوله بازکنی و تخلیه چاه در جنت

لوله بازکنی و تخلیه چاه در آرژانتین

لوله بازکنی و تخلیه چاه در اتوبان همت

لوله بازکنی و تخلیه چاه در اسکندری

لوله بازکنی و تخلیه چاه در امیر آباد

لوله بازکنی و تخلیه چاه در بلوار کشاورز

لوله بازکنی و تخلیه چاه در توانیر

لوله بازکنی و تخلیه چاه در جمال زاده

لوله بازکنی و تخلیه چاه در حافظ

لوله بازکنی و تخلیه چاه در زرتشت

لوله بازکنی و تخلیه چاه در طالقانی

لوله بازکنی و تخلیه چاه در فاطمی

لوله بازکنی و تخلیه چاه در فلسطین

لوله بازکنی و تخلیه چاه در میدان انقلاب اسلامی

لوله بازکنی و تخلیه چاه در میدان ولیعصر

لوله بازکنی و تخلیه چاه در وزراء

لوله بازکنی و تخلیه چاه در کارگر شمالی

لوله بازکنی و تخلیه چاه در کردستان

لوله بازکنی و تخلیه چاه در کریم خان و دیگر محله های منطقه 6 را بر عهده دارد.

 

Call Now Button